Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Butikken der jeg jobber skal legge ned 2 uker før jeg skal gå ut i permisjon. Jeg har vel fortsatt rett på permisjonspenger derfra?? Hvis ikke er det jo ganske kjedelig.. Må nevnes at selskapet som driver butikken ikke skal legges ned. Noen som har peiling?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 ?????????? Permisjonspenger/Svangerskapspenger får du vel fra trygdekontoret. Og det er vel vanlig og gå ut i permisjon 2 uker før fødsel?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Foreldrepenger er vel kanskje riktig ord. Det er vanlig å gå ut 3 uker før fødsel - altså legger butikken ned 5 uker før planlagt fødsel. Arbeidsgiver er jo nødt til å fylle ut skjema til trygdekontoret. Fikk ikke helt med meg svaret ditt? Lurer, da jeg ikke er i jobb når permisjonen begynner.
Phantom´ Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Du får penger uansett, for du har opparbeiodet rettigheter gjennom å jobbe 6 av de ti siste mnd. Om du står uten jobb 5 uker før fødsel kan du velge å starte permisjonen fra denne dato. Men da blilr det to uker kortere perm i andre enden. Man har mulighet til å starte perm allerede 12 uker før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå