bompitrollet Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 hei skal til legen om en drøy uke, er da 16 uker på vei, har bestilt time fordi jeg trenger sykemelding, pga bekkenløsning. hva gjør egentlig legen utenom å bare prate? kan jeg forvente å få høre hjertelyden? skal jeg ha med urinprøve?
Blå + en i magen Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har fått beskjed om å alltid ta med urinprøve når jeg skal til lege i forbindelse med graviditeten. Tror ikke vanlig lege gjør så mye annet enn å prate... Noen fastleger har mulighet for å prøve å høre hjertelyden hvis du spør, men de har ikke akkurat det beste utstyret...
Erisa* Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har vært til lege i forb. med sykemelding, og da har han har testa urin og hørt etter hjertet. Men det er sikkert forksjellig fra lege til lege, og det varierer nok hva slags utstyr de har.
Ninnimor Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Da jeg var hos min lege undersøkte hun meg akkurat som jordmødre gjør. Blodtrykk, puls, urinsjekk,hjertelyd mm. Fikk høre hjertelyd i uke 13. Er nå i uke 17. Den eneste forskjellen er vel bare at jordmødre prater litt mer ja. De er jo eksperter på området:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Legen min har ikke hørt etter hjertet eller noe de gangene jeg har vært der for å få sykemelding ihvertfall! Da har det liksom bare vært der og fått forlenget sykemelding, han har spurt om det går bra og sagt si ifra om det er noe da! Har ikke levert urinprøve heller de gangene utenom!
bompitrollet Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 hei igjen... takker for svar.... da blir det vel som jeg trodde bare prat... legen min er skikkelig kijp sånn.... kommer nok nesten bare å gå til jordmor, utenom når jeg skal ha sykemeldng
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde dårlig erfaring med jordmor!Jeg fikk ingen prat sammen med henne..Var derfor jeg valgte jordmor,for å få tid til den praten som ikke legen har tid til. Men nå skal jeg begynne å gå til legen min isteden for det er ikke vits å gå til en jordmor som man ikke finner noe kjemi sammen med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå