sunbeamen Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 hvordan? har klær som er blitt grå pga svarte sokker i sammen med det hvite i maskina...blæææææææ. hvordan klorer man klær? kan man ha klor i vaskemaskina? trenger hjelp her, e heilt grønn på nett dette!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Klore klær er nok ikke så enkelt å putte klor i maskina. Det du evt. skal klore må kun være helt hvitt ellers lager du hvite flekker på resten.
Gjest Ut på tur Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Tror du kan få kjøpt blekemidler på steder hvor du kan kjøpe farge til klær. Kloring virker om jeg ikke tar feil bare på plante materialer som f.eks bomull. Du kan legge plagget i kaldt vann med klor i, maks over natten. Det er desverre stor fare for at du kommer til å HATE den sokken
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er også forholdsvis ny på dette med kloring, men har gjort meg noen gode erfaringer. Jeg fikk også høre at man kun skal klore hvitt (obs! HELT hvitt) tøy, men prøvde også andre farger. Det kan gå bra med andre farger også (f eks litt lyse farger), men - viktig - da må du klore hele plagget og ikke bare flekken. Og - det er en stor sjanse for at plagget blir ødelagt for alltid. Men med hvitt tøy gikk det alltid bra. Jeg gjorde følgende: En liten skål med vann (kaffeskål, f eks) og litt ( f eks en par spiseskjeer) klor. I skåla la jeg den delen av plagget som hadde flekk. Den lot jeg så ligge i et kvarter. Da var flekken borte. Så vasket jeg plagget i vaskemaskinen på 60 grader to ganger. Trenger sikkert ikke vaskes mer enn en gang, men jeg syns det var best å være helt sikker på at plagget var reint for klor.
sunbeamen Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2007 hei og takk til dere som har svart meg.... eg skal bare bleke hvite klær- orginale hvite! eg har en topp som eg har sølt rødvin på, ei skjorte som er blitt litt grå og spesielt grå i krage området... er jo finest om det hvite var hvit:P og ikke grått:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå