Gå til innhold

Ego å si vil feirejulaften alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldra mine og broren min var her i fjor, detvar kosleig det. Men foreldra mine krangler annenhver dag, og hvem vet om de er venner på julaften i år? Jeg syns det har vært ekstra ille i høst..så vi har bestemt oss for at vi ønsker å være alene på julaften. Hvertfall under middagen.

Mora mi r nesten aldri på besøk ellers i årat, kanskje hun er her en gang i mnd, og vi bor fem min unne hvarandre med bil. Pappa er her oftere da, han er liksaom den som stiller opp og hjelper oss.

Jeg tror hun kommer til å bli dødelig fornærmet, men jegorker ikke den evt spente stemninga som k0ommer til å bli hvis de krangøler. de krangler ikke når de er her, de bare overser/overhører hverandre, totalt! I fjor kom de med hver sine juleganver til ungene...ungene ble jo fornøyde de, men...

Og oppå det hele så skulle hun hjelpe til med å lage mat, og da preseter hun å spør om jeg har noe renhold..om jeg vasker kjøkkenvifta ofte og sånn....djeeeezez...jeg vasker den HVER mnd, FAKTISK...

Greit nok det var første jula i eget hus...

Samboern truer med å reise offshore hvis hun kommer...selv reiser hun far sin egen familie 4.juledag, til syden i to uker..Dessverre fikk hun ikk etre uker, for det var ikke ledig hotell. Så dere ser hvor glad hiun er i familien sin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egoistisk motivert er det vel forsåvidt, men hvorfor ikke.

Det høres ut som du egentlig spør: "bør jeg feire jul sammen med noen jeg ikke liker å tilbringe tid med." I så fall er svaret nei.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er egoistisk, men synes du kan forklare hvorfor.. At det ikke er kjekt med krangling eller det at de overser hverandre. Du skal ihvertfall ikke føle tvang å huse på folk som ikke kan oppføre seg som voksne folk.

Skrevet

nei. si att dere vil ha en litt roligere atmosfære fordi som alle vet beg barna å gråte på julafta pga spenninga og være opp sent el.. hehe..

vet akkurat hva du mener.. krangling hos oss ogso.. men neste år skal vi feire alene..då er de 17mnd og 3år.

men vi MÅ overnatte, for det går ikke nattferger og de gjør alt ekstra travelt.

vi må jo ha med 2 biler, en til pakker og en til barna med vogner og kleder.. begge to sover i vogn.

Skrevet

Nei,skjønner deg godt, vi skal gjøre det samme her, men ikke pga ufred.Vi har 4 unger her til jul, og nr nr 5 på vei så vi har ikke plass. Men mamma, kjæresten hennes, de 2 jentene hans, broren min og dattra hans kommer hit utpå kvelden for¨å se gavene å prate litt. Men har da spist miiddag for oss selv:)

Skrevet

Julaften skal man kose seg, slappe av og ha det hyggelig. Hvis dine foreldre ikke kan oppføre seg så er det ikke egoistisk å si man vil feire alene. Har selv samme problem med min mor! I tilleggt til å krangle med pappa hater hun samboer så believe me, jeg forstår!

Tenk på dere selv å ha en koselig og fin jul for dere selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...