Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Vi var hos foreldrene mine i september og da var et par kusiner med mennene sine der også. Begynnte å snakke om at våre felles tante on onkel skulle selge en leilighet for ganske mye penger, jeg har aldri brydd meg om det. Men så spurte han mannen til ene kusina mi om tanta og onkelen min hadde veldig god råd, det lyste igjennom missunelse lang vei da han spurte. Mamma sa at det visste hun og hun ikke brydde seg om det heller men at hun trodde jo de hadde gjeld. Men i ettertid har jeg funnet ut at han som spurte har over 600.000 i årsinntekt og enda er han missunlig på tanta og onkelen min. Han er jo gjeldfri og har god råd. Kusina mi tjener jo også ganske bra. Jeg synnest det er rart at de som har så mye som de skal være missunlig på hva andre har eller ikke har. Jeg klarer ikke heldt å være missunlig jeg fordi enn selv velger jo hva enn vil gjøre og hva enn utdanner seg til. Selvsagt kunne jeg tenkt meg å være rik men jeg er nå ikke det da, og da får enn gjøre det beste ut av det. Vi bygger hus det blir en del lån på, men det er noe vi har valgt selv.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Misunnelse kan føre til mye ja, og er ikke bra..
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Enkelte er bare veldig opptatt av sånne ting. De fins overalt... Jeg bryr meg heller ikke om sånt.
Dronningen! Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Spurte du han om han var missunnelig? Sånn jeg leser ditt innlegg så virker det som om du er missunnelig på mannen til ene kusina di som er misunnelig på en felles tante og onkel!
Cat.68 Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Misunnelse tar frem det absolutt styggeste i mennesker. Fysj!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det var måten han spurte på som gjorde at det lyste missunelse. Jeg var bare nysjerrig på hva han tjente, for det var jo han som spurte om de var rike. Ville se om det lå så dårlig an med han som enn liksom kunne få inntrykk av. Han jobber jo for pengene sine så jeg er ikke missunlig på han nei. Da har jeg vel større grunn til å bli missunlig på tanta og onkelen min da hvis de får solgt leiligheta noe jeg får håpe de får gjort, den har da ligget ute i 2 mnder nå. Men hva andre tjener er jo ikke mitt problem. Jeg har da jobb selv og vi klarer oss. Og vil jeg tjene mer får jeg finne meg en annen jobb da.
fleXibel Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Enkelte er mer materialistiske og ser kun status i å ha masse penger og ting og dermed glemmer at det er ting som er mer viktig enn penger...
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er RIK! Jeg har 2 fantastiske barn, en flott mann, super familie, et flott nytt hus som jeg eeeer så fornøyd med! Og jeg har mennesker rundt meg som bryr seg om meg og mine ) Rikdom kan ikke alltid måles i penger....
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er også rik, jeg har en mann, et barn og et i vente. Har ikke hus ennå og bor bare på 40 kvm.Men det blir nytt hus i løpet av våren. Men jeg er heldig for det jeg har det jo bra. Og familien min har det bra. Jeg har foreldre som er lykkelig gift og som også har det bra sammen. De unner jeg alt godt i verden så vanskelig som de hadde det i min oppvekst med dårlig råd og ei slem gammel kjerring i huset.
Diva Muffin Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Hehe, jeg tolket det litt som HI er misunnelig på de som er misunnelig på tante og onkel! Men det er nok helt naturlig, vi har alle perioder hvor vi synes det er litt tungt og trist at vi ikke er like rike, pene eller vellykkede som andre. Jeg har slitt litt etter at jeg fikk barn, og søkte opp gamle venner på Facebook. Da fant jeg masse kule festbilder fra Italia, undervisning på stranda i Malaysia og sånt, og det stakk litt. De har jo opplevd så mye, mens jeg har labbet rundt og vært gravid! Men jeg kan skryte såpass av meg selv at jeg klarer å snu den gryende misunnelsen til noe positivt, inspirasjon! Jeg kan også oppleve masse, hvem sier at man må velge det ene fremfor det andre? Så nå har jeg tatt noen grep og tenkt litt på hvor jeg vil. Det føles godt
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2007 Vi er heldige vi som får barn. Ingen er like. Vet ikke engang hva de jeg gikk på skolen driver med jeg. Jeg vet kun om de som har fått barn og kusina mi da fra klassa mi. Men har ikke kontakt med noen av de.
snowstorm73 Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Du forveksler nok misunnelse med nysgjerrighet. Tror ikke at noen med bra inntekt og gjeldfri har grunn til å være misunnelig på andre, modne folk med god råd. Mange her inne som tenker det verste om andre.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2007 kanskje det. Jeg bryr meg egentlig veldig lite generelt hva folk tjener. Men innrømmer at noen er jeg nysjerrig på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå