Kariannekva Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Er i uke 32 og har 9,2 i Hb noe som er altfor lavt. Spiser masse jerntabletter, men det ser ikke ut til å virke noe særlig. Noen som har erfaring med lav Hb, har dere fått noen spesiell behandling/oppfølging?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Hvilke jerntabletter spiser du da? Det er stor forskjell på mengden jern i de ulike tablettene. Hvis du f.eks tar Hemofer (som er skånsomt for magen) så er det nesten ikke jern i de. Da er det bedre med f.eks FerroMax (med 65 mg jern) eller Duroferon/FerroRetard (med 100 mg jern). Men disse er mindre skånsom for magen da. Er lettere å bli kvalm og obstipert.
storkenerpåvei. Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 kan annbefale flytende floradix ..fåes køpt i butikken,helsekost og apotek...jeg fikk heller ikke noe spes oppfølging,men floradixen hjalp meg veldig.også meget skånsom mot magen..
Kariannekva Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2007 Har tatt Floradix og nå tar jeg det sterkeste som finnes visstnok, det heter FerroMax retard. Har heldigvis ikke blirr dårlig i magen, men så hjelper det heller ikke da...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 kan jeg ta flytende floradix når jeg er gravid? legen min anbefalte meg å ikke ta jertilskudd av noe slag, bare spise sunt og få i meg jernholdige produkter... hvorfor det egentlig? Er det å ta for mye jern skadelig for babyen? Å hva skjer med babyen hvis jeg har for lite jern??
Krokodillemor Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det er ikke nødvendigvis jern som er problemet. Hb er det vi kaller blodprosenten. Da jeg hadde for lav blodprosent i vinter fikk jeg beskjed om å drikke mye vann, spise grønnsaker, fet fisk osv. Tok ikke jerntabletter og Hb var helt normalt fire uker senere. Min Hb var lavere enn 9.
storkenerpåvei. Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 da bør du nok finne ut hvorfor kroppen din ikke tar opp jern...har ikke noe svar til deg,dette bør jo legen din følge opp!!
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Ta c-vitaminer i tillegg. Det skal jo hjelpe kroppen med å ta opp jern
storkenerpåvei. Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 hvis du trenger jern kan du fint ta det.men du skal ikke ta det før du vet at du har lite jern...:)folradix kommer også uten jern...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå