Gå til innhold

å, nå er vi så slitne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hatt barn som absolutt ikke har villet sove??

mini ble så rutinert med soving fra han var 1mnd, la seg kl 7 på kvelden, spiste kl 2 på natta og kl 7 på morgenen, og så startet dagen vår rundt 11-12 på formiddagen, da våknet han. denne soverutinen holdt helt til han var 8 mnd!! men etter 5mnd alderen, så begynte han å sove hele natta, og heller sto litt tiliere opp.

men tidlig i aug så begynte han å tulle, å nå begynner jeg å bli sliten!! han sov borte i helga, ei natt, å det er første natta på jeg vet ikke hvor lenge at vi fikk sove en hel natt!

han har jo holdt på sånn i evigheter!! noen ganger kommer en sånn helvetesnatt, som i natt. ca hver andre uke, er det en sånn. han våkner HVER natt kl 2, og sovner som regel raske igjen. noen ganger må han ha litt grøt..

men inatt, eller ja, han gråt i hele natt, gikk ikke ann å roe han ned, gikk å vandra med han på armen til eg ikke klarte mer kl 6. da sto pappan opp, å ga han mat å la han. så han har visst sovna da, eg sov no hvertfall!! det er så tungt dette!!

noen som har hatt det sånn? lagt barnet til normal tid på kvelden, så har det våknet igjen en time etter, å bare grått?

hvor lenge skal dette vare? og hvordan får eg han å slutte med det?

hilsen fra frustrert førstegansmamma,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han brygger på noe? Eller kanskje det er tenner?

Min yngste er også en umulius noen netter, og da får han pupp... Å sove hele natten har jeg ikke gjort på over 3 år, og ser ikke for meg at det blir aktuelt på noen år enda heller.

Du har nok kanskje vært heldig frem til nå.

Skrevet

joo.. han har fått en tann forrige fradag, for halvannen uke siden, men den er ikek kommet opp enda. han hadde ingen problemer å få den opp, han bare lå på gulvet å lekte, å plutselig var den der!

kansje han har sånne etter-reaksjoner, eller at det kommer flere i samme slengen?

han har ikke feber, bare skrik bloody murder i flere tima!

spis godt, skit normalt, er blid og god hele dagen, men etter midnatt blir han en sånn her liten skrikerunge... skjønne ikke...

har ikke forventet meg noe piknik å ha barn, det ville vært egoistisk av meg å tro det. jeg har fått mitt lille kjærlighetsbarn, og skal vokte over det med mitt liv. men det er gått 3mnd nå, der på natta, mamman bare er god nok. så jeg er oppe hver natt å vandrer her... merkelige er at han sover jo ikke på dagen heller..! bare en lur på 2 timer, så er han lys våken igjen!

Skrevet

Hvis min lille bolle på 9 mnd sover 2 timer tilsammen på dagtid bli jeg glad...

Er nok bare en periode, og hvis han ellers er i fin form går det nok over.

Skrevet

jo, er jo det. begynner bare å bli så utmattet. er veldig mye plaget med kvalme nå, blir rå-kvalm når eg har fått for lite søvn.. går jo greit da, på den positive siden, så går eg jo ned i vekt.. men dette kan da ikke være sunt?

min kjære jobber 3 uker i mnd, å da får han lov å sove, eg kan jo sove når mini sover så.. men han har en uke fri, og i helgene, så hjelper han meg mye, spes med husarb, så eg slipp å tenke på det da...

men kjenne vi begynne å bli smålei... men har prøvd alt mulig, med soving og mating på dagen, lagt han til ulike tider, våkner gjør han fordet... hmm..

Skrevet

Jeg har rett og slett vendt meg til lite søvn. Hvis jeg hadde sovet så lite (og oppstykket) som jeg gjør nå da jeg var yngre, hadde jeg nok vært dautrøtt. Nå er jeg på en måte vant til det... :-/

Drikker mye kaffi.

Trøster meg med at alt går over. Min minste er også en mammadalt av dimensjoner, og ingen andre duger. Kommer nok en tid der han ikke vil ses sammen med meg. He he. Får "nyte" det nå...

Skrevet

ja, må innrømme eg måtte le av han i 5 tida inatt, han va så skjønn!!

jah, der sier du noe.. kanjse sette på kaffe.

fant på helsekostbutikken på strømmensentret sånn energidrikk man blande med vann, den heter red kick. er 3 boksen jeg noen gang eier.. den er og veldig effektiv å få opp øynene på mårran.. sluker et sånt glass, så kommer dagen lettere igang da... anbefales!

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke prøvd. Jeg ammer litt enda da, så jeg kan kanskje ikke drikke det..?

Må innrømme at det er dager/ netter da jeg har gledet meg til jeg er 50 og ungene kan passe på seg selv - he he. Trøsten er helt klart at alt går over.

Skrevet

og trøsten er også, når jeg synger "alle killebukkene" for 5hundrede gang, å mini ler like mye av den, selv om skrik.. :) så må han bare le litt, for han elsker den sangen!

vi er så heldige som har barn, så skal jo ikke klage. men er jo lov å bli litt sliten etter en søvnløs natt...

jeg tror den energidrikken er som alt annet, som må prøves.. er litt usikker, har jo aldri ammet så..

*må lese på pakken* inneholder koffein og guarana. kalorifattig. 1 liter inneholder 145mg koffein. også er den rød, og smaker visst bringebær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...