Gå til innhold

Ca hvor mange kilo forsvinner ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått opp 16 kg til nå. Er i uke 39. Hvor mange kilo kan man regne med å gå ned bare på selve fødselen? Men morkake, vann i kroppen, selve babyen, så klart + + ? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. vet bare hva jeg gikk ned rett etterfødselen (fra jeg var på siste kontroll til jeg gikk på vekten igjen etter fødselen på min første kontroll etterpå)..

jeg gikk opp 20 kg da jeg var gravid og hadde gått ned 10 kg på 3-6uker...

etter det stod den bom fast :/ hehe.. men fått det av før jeg ble med denne magen =)

baby er vel 3-4 kg

morkake er vel 0,5-1 kg

vann er vel veldig forskjellig. men i mitt tilfelle renger jeg med 5 kg :P

hehe

Skrevet

Ikke mer? :-( Men hvis babyen i seg selv veier 4kg??? Skuffa! Håper på mer...

Skrevet

det er forskjellig..vet om mange som har mista 10-12 kg den første uka..vann i kropp barnet morkaka + alt aent gøsj...åsså spiser vel ikke folk så mye dagene rett etter fødsel..

Skrevet

Vekten til babyen, la oss si 3,5kg + morkake 0,5 til 1kg fostervann, vann i kroppen. Det går noen kilo. Men så får en litt tilbake i form av morsmelk. Jeg var 7 kilo lettere når jeg kom hjem fra sykehuset med førstemann, og hun veide bare 2,5kg med morkake på 420g. Jeg hadde også MYE melk med en gang. Hadde gått opp 14kg. i svangerskapet. Sjekket aldri med nr.2. Tror det er med det som med alt annet: det er veldig individuelt. Alt etter vekt på baby og hvor mye vann en har i kroppen etc. etc.

Skrevet

hvis jeg husker riktig så gikk jeg ned 8-9 kg med en gang etter fødsel.

jenta var bare 3300..hadde gått opp 19 kg i sv.skapet ikke vann i kroppen så det er veldig forskjellig fra person til person

Skrevet

Ikke tenk så mye på dette:o) Man går ikke ned så mye kun på selve fødselen. Man vil selvfølgelig gå ned babyens vekt, fostervannet + morkaka, men resten av kiloene tar nok litt lenger tid.

Blodvolumet ditt skal ned (fra ca 6 liter til ca 4 liter), alt vannet i kroppen trenger litt tid på å fjerne seg, livmoren din skal bli nesten like liten som den var før du ble gravid (den skal vel helst være normal størrelse 6 uker etter fødsel).

Jeg er en av de som går opp ganske mye i løpet av et svangerskap, og det tar noen uker før alt har forsvunnet igjen. Jeg er 169 cm høy...

Før første svangerskap: 58 kg

Rett før fødsel: 81 kg

2-3 mnd etter fødsel: 50 kg

Før dette svangerskapet: 53 kg (ble ikke tyngre enn dette etter forrige fødsel som var for 3,5 år siden)

Nå, i uke 31+0: 71 kg

Tiden flyr så fort etter at babyen er ute at du ikke kommer til å merke "ventetiden" på å bli "tynn igjen" engang;o)

Skrevet

To uker etter fødsel hadde jeg gått ned 12 kilo, gikk opp 20 under svangerskapet. Gikk ned 3 kilo i løpet av de neste ukene, men så var det stopp...

Skrevet

Hei!

Det er nok veldig forskjellig fra person til person.

Jeg hadde litt å gå på fra før av.. gikk opp 14 kg i svangerskapet. da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg tatt av meg 17 kg.

Fikk en stor bebi (4600) og hadde MASSE fostervann. Gikk ned 7 kg etter dette og..

men da jeg sluttet å amme la jeg på meg 5 kg igjen..

Skrevet

Sist gikk jeg opp ca 25 kg. Vet ikke hvor mye som forsvant under fødselen, men var nede på matchvekt igjen etter ca 2 mnd. Dette er individuelt, men hos meg forsvant det i hvertfall fort...

Skrevet

Jeg "trodde" at jeg kunne hopp rett i mine gamle kroppsnære klar rett etter fødsel. hi..hi.. Hadde pakket baggen med disse klærne tilog med.

Jeg gikk ikke opp mer nn 10 kg sist, så jeg var overbevist om at jeg ble som før med en gang.

Oy oy så feil kan man ta..

I praksis hadda man selvfølgelig ganske masse mage hud og volum de første ukene. I tillegg fikk jeg vann i kroppen ETTER fødslen.

Det som imidlertid hjelper godt på forbrenningen er å amme.

Får du til det, raser du fort ned.

Mine venninner som ikke ammet brukte lengre tid, ja selv slankekurer på å gå ned.

Nå med nr to har jeg gått opp 18 kg - er i uke 35.

Tror nok at jeg må tenke masse kosthold i tillegg til amming denne gangen. Også GÅ turer - det er den beste form for forbrenningsstart bryter. Lykke til!

Skrevet

Etter forrige fødsel gikk jeg ned 8 kg fra dagen jeg fødte til 3 dager senere når jeg var kommet hjem med babyen. Ikke dårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...