Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 det skal nok vi på! hva synes dere?
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 har vært på det og det er kjæmpe bra. det tok en stund før jeg fikk sambo med men han syns også at det var ett bra "kurs" det skulle hatt ett annet navn enn kurs..det skremmer mange.. vi fikk pratet om ting som jeg vet ikke hadde kommet til og tatt opp hjemme...veldig koselig "kurs"
Tussa og Sofie Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Har ikke hørt om eller tenkt på dette. Føler i utgangspunktet ikke behov da vi snakker mye sammen om det å blir foreldre og hvordan vi ønsker å få det, men klart det betyr jo ikke automatisk at man ikke har behov for litt hjelp fra andre. Hva er det som er hovedtemaene i disse kursene? Hvordan er de lagt opp? Synes det er et veldig bra tilbud da!
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 nå er det ett år siden at vi var på det så husker ikke akkurat hva det var som ble tatt opp..det er ett stort hefte og man får ikke tid til og gå igjennom alt..de personene som holder kurset velger ut det de synes man skal gå igjennom. man sitter ikke i en ring og utleverer hverandre..man er egentlig helt alene med partneren og prater..også samles man og hører på kurslederne... sånn var det ihvertfall da vi var på det..men er sikkert forskjell ifra plass til plass.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 interessant.. er det noen som har vært på dette kurset her i Tromsø?
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Synes det er et kjempeflott tilbud jeg Har ikke vært, men har veldig lyst. Nå har det seg slik at vi bor i en ganske liten by, så jeg vet ikke om tilbudet finnes her. Må høre med jordmor neste gang :)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Vi er førstegangsforeldre men føler ikke det er noe behov for noe samlivskurs. Vi har vært samen leeeeeenge snart 10 år (er 28 nå) og vi vet faktisk hva vi vil. Dette barnet er veldig ønsket og føler ikke at vi trenger å ta noe kurs for at noen skal fortelle oss hvordan og hva vi skal gjøre. Det er veldig fint tilbud for de som vil, men vi har ikke tenkt å gå på noe samlivskurs. Vi mennesker er jo forskjellige.
line_n & sara Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 jeg fikk en lapp fra jordmor på helsestasjonen om kurset, tror man går på det etter at babyen er ca 3 mnd. tror det er en god ide, man leser og hører at første barnet ofte tar knekken på forholdet! og at man blir et "foreldre-team" og glemmer å være kjærester! og det er jo derfor kommunene arrangerer slike kurs, for å få ned statestikken på samlivsbrudd m barn!
øynesomtinntallerkner Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Nei det tror jeg ikke at jeg vil....har et litt anstrengt forhold til sånne prate-greier, det ordner seg nok likevel skal du se.....Er det noe som er frivillig? Ja det er det vel selvfølgelig. Det er mekling ved skilsmisse som er pålagt hvis en har barn kom jeg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå