Gå til innhold

Setter stor pris på svar!!! ang graviditetstester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden hadde jeg 6 svaakt poasitive CB tester, og har mange symptomer på graviditet..

Var innom meny og kjøpte bare for moro skyld med en grav,test fra Kvinnekompaniet. Jeg hadde tisset for ca 30 minutter siden, og tok testen da jeg kom hjem..så urinen hadde ikke vært lenge i blæren. Testen var helt neg, og leste på pakka at urinen bør ha vært i blærene flere timer før man tester..

Men jeg har rrgnet ut at jeg er ca 1-1,5 mnd på vei..for hadde jo 6 positive CB"!!

Skal til legen om en uke (laaang ventetid), men nå ble jeg helt kvalm... Hva tror dere? Jeg er vel gravid??

Må kjøpe en cb etterpå altså, jeg er skikkelig deppa her..har ikke hatt blødninger, og de positve testene jeg tok for to uker siden var jo positove over 10 dager ca..så kna vel ikke være en kjemisk greie heller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres gravid ut. Men det sikreste er å ta graviditetstest på morningen (førse urin). Kjøp på apoteket og ta en i morgen tidlig. Vider den gravid så er du det 99,9 % sikkert.. Lykke til :-)

Skrevet

Lurer på hva det er med disse CB testene for tida... Jeg har fått to positive tester på 1 mnd. Fikk ikke mensen som jeg skulle så tok en test. Den var positiv. Tok en nye etter to dager, den var negativ. Fikk mensen 5 dager for seint, men har fortsatt vært kvalm. Tok en test 2 uker etter mensen, den var postiv. Tok ny test hos legen dagen etter, den var klart negativ... Hvis jeg er gravid så er jeg 7 uker på vei, så da skulle jo testene ha vist positivt... Forvirret!! Har fått tatt blodprøve, og skal få svar i dag.

Det heter seg at CB er 99% sikre, men vet nå ikke jeg!

Skrevet

Hvis du ikke vil vente på fastlegen, kan du ringe Volvat. Der får du som regel time raskt, og de tar ultralyd. Jeg dro dit når jeg hadde noen "usikre tester", og det viste seg at jeg var 5 uker på vei! Det koster ca. 7-800 kroner, men etter min mening verdt hver krone! Lykke til ;-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen;) den nye cb er jo følsom på hcg nivå på 25, mens de andre trenger 50..

Kunne ikke dy meg- dro og kjøpte en cb, og den var svakt positiv igjen;) så da har jeg hatt 7 svake positive cb etter hverandre, og må jo være gravid.

Men sist jeg var gravid, slo det ikke ut før jeg var 7 uker på vei! og da brukte jeg QR husker jeg,..

Men kan amming og det at man ikke har fått tilbake mensen etter sistre fødsel påvirke hcg nivået??npoen som vet??

ikke lengre anonym;)

Skrevet

Det sies at en test kan vise falsk negativ,men aldri positiv..

så vi er nok gravide begge to!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...