Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg pleier og bruke leverpostei, banan og har prøvd prim noen ganger.. Men hva annet kan jeg gi som pålegg? Kan jeg gi fiskepudding f. eks.? Hva har dere på skiva?
Nr-3-i-Magen Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Gulost, brunost, snøfrisk, andre smøreoster, kaviar, makrell i tomat... De to sistnevnte er ikke populære her, men mange liker det. Fiskepudding er helt fint.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Men kan man gi gulost til baby på 7-8 mnd.? Tenker da på at det inneholder jo melk.. Brunost må jo klumpe seg veldig i ganen på de små?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg ville ikke gitt gulost og brunost. Laget av melk. Har tenkt å begynne med brødskive snart, så jeg lurer også på hva som egner seg.
sunbeamen Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 go guten min e ein saltbaby- han vil ikkje ha syltetøy foreksempel, men får han kaviar eller leverpostei så e han heilt i hundre... eller bare smør og e topp...
Nr-3-i-Magen Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det er helt greit å gi pålegg med melk i, de skal bare ikke drikke ren melk. Det er kalsiumet i melka som hindrer opptak av jern, men i så små mengder som i pålegg har det ingenting å si. Å drikke melk kan også være hardt for de små magene. Det står mye om dette i brosjyrene fra sosial- og helsedirektoratet, jeg følger rådene deres, da de er basert på grundig forskning: http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf
Pølsa Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Skinkeost på tube er favoritten her i gården, men han spiser også leverpostei og gomme. Tror det er lurt å begynne med pålegg som sitter fast på brødskiva, det er litt lettere å spise. Tror ikke det er så farlig med pålegg som inneholder litt melk, det er jo så små mengder det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå