♥Spirevipp♥ Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hvordan klarte dere å han/henne til å sove natten igjennom? Min lillegutt hyler skikkelig høyt, bare få ganger jeg har klart å roe han ned igjen til å sove...men de aller fleste gangene skal han ha pupp. Han sovner stort sett etter en liten tår, må vekker han for at han skal spise mer. Nå er han snart et halvt år, og han får havregrøt på formiddagen og maisgrøt på kvelden før leggetid. Han er stuptrøtt sånn i 18.30 tiden, så vi gir han siste måltidet før kvelden rundt da. Han våkner igjen i 23-24 tiden og skal ha pupp igjen. Legger han tilbake i sengen, også våkner han igjen kl 03-04 tiden, og igjen kl 06-08 tiden. Han er temmelig våken da, men sovner litt igjen også står vi opp rundt 09-10 tiden. Får da pupp igjen kl 10-12 tiden og ca 80ml havregrøt + 1/3 boks med eplepurè. Kan jeg evt bare gi han flaske med vann på natten??? Eller skal jeg legge inn flere måltider på dagen? Begynner å bli temmelig sliten av å stå opp flere ganger om natten, og vi har kun ettroms, så det å legge han på eget rom er umulig! Noen som kan hjelpe meg, evt dele erfaringene sine med meg???????
Kaja_07 Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Min sønn sovnet pluttselig en natt (da han var 8 uker tror jeg). Skulle gjøre klart melk til han, og ga han en smokk mens jeg gjorde klart. Og da sovnet han igjen. Så jeg vet ikke så mye om hvordan man vender av eller når man bør gjøre det. Men vet at når man vil få barna til å slutte med melk på natten bør pappan gå inn til dem om natten (dette gjelder hvis man ammer), for at barna skal forstå at da er det ikke melk å få.. og da gidder de ikke etter hvert. Pappan kan jo prøve å gi bare litt vann kanskje..? Lykke til iallefall..
mammasgo`jente Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Vi slet også med ei som ville ha pupp hele natten. La henne på eget rom. og bestemte oss for avvenning med nattpupp. Tror det hjalp veldig med eget rom, for hun sover mye roligere nå. Dumt at dere ikke kan gjøre det. Hun spiser mindre enn gutten din på dagen forresten. Er ikke så glad i fast føde, så det blir for det meste pupp. Nå får hun bare vann om natten, og hun er fornøyd med det. I begynnelsen våknet hun like mye som før, men det var greit med vann og tutt. Nå våkner hun bare en gang i løpet av natten, og roer seg greit med vann og tutten.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Her begynte hun bare å sov gjennom når hun var nesten 5 mnd. Det var etter vi har kommet opp i full porsjon grøt. Hva om dere setter senga ved fars side slik at han prøver å gi smokk og roe. evt tilby litt vann. Kanskje du kan legge deg i stua eller no mens dere avvenner. Gjør dette i en helg der pappaen kan ta avvenningen fordi deg lukter dett mat av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå