Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har betalt denne mnd. regninger og sitter igjen med 3100 kr. Det betyr at jeg må slutte med fysioterapien jeg har tatt for nakken min. og ikke aner jeg hvordan jeg skal få kjøpt meg månedskort på bussen.

Mannen har ikke så mye igjen når han har betalt regningene sine han heller. Faaaan heller. Kjenner jeg blir "harm". Skulle hatt meg nye klær, men det får bare være. Alt jeg har av gensere er slitt og fælt nå.

Og ja, jeg ga heller ikke noe til innsamlingsaksjonen i går. Jeg var ikke hjemme hellern år dem kom, men som det er nå så har jeg ikke en kr. til overs til noe annet enn at vi skal ha mat på bordet denne mnd..

Julegaver blir det ikke kjøpt inn nå heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes skikkelig dritt ut! Vet ikke helt hva jeg skal si...

Er det sånn hver måned? Kanskje det hjelper å sette opp et busjett?

Skrevet

Det har ikke vært sånn så lenge, men ser jo at det kan komme til å bli sånn nå fremover.

Ja, vi må få ordnet oss et budsjett. Det er vi bare nødt til. Og mannen han trenger nok en grundig omskolering i pengebruk, for han har aldri hatt dårlig råd han. Det er jo i og for seg min skyld da. For etter at vi ble sammen så ble det kjøpt leilighet, og vi ble flere om penga våre...

Nå gjenstår det bare å få han til å forstå dette her.

Skrevet

Ja, dere bør nok gå gjennom hva som kommer inn og hva som går ut. Veldig greit å få en oversikt over det. Da ser dere hvor man kan spare inn.

Lykke til =)

Skrevet

Uff, ja, dette er ikke lett!

Vanskelig å gi noen konkrete råd, men finn ut hvor mye penger dere har på kontoen og hvor lenge de må vare.

Finn ut om det er ting dere kan droppe denne måneden... Jeg er veldig til å kjøpe BARE en flaske brus/vann og BARE en et-eller-annet på butikken/kiosken på vei hjem fra byen/jobb. Det blir en del penger av det til slutt. Et tips jeg leste på BIM en gang; Ha alltid en flaske vann i veska/sekken, så slipper du å kjøpe vann/brus til 15,- fordi du er litt tørst på vei hit og dit.

Skriv handleliste med middager for resten av uka og se etter tilbud i butikken(e). Ikke handle middag hver dag, da er det lettere å dra med seg annet stæsj, hehe!

Hmm, hvilke andre måter kan man spare inn på da...!?

Skrevet

Det er mye man kan spare inn på. Om man feks har vært bytter fra Lambi dopapir og til det billige dopapirer (first price?) kan man spare 20 kr.

Fiskeboller, fiskekaker, kjøttkaker og sånne ting er jo ikke så dyrt egentlig.. Blir mye av det nå fremover gitt.

Pepsi Maxen blir byttet ut med Fun Light feks.

og så kommer vel den "slemmeste" av alle.. Jeg skal foreslå for mannen min at vi snakker med familiene våre og kun kjøper julegaver til barna og dropper de voksne. DET kan det bli bråk av når det gjelder mannen min som alltid har kjøpt dyre gaver til familien sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...