Truseprinsesse Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Kan noen forklare meg konseptet med base? Må man ha det?
Kahbean Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Nei du MÅ ikke ha en. De koster kr.1600 for en ny en og derfor er det ikke mange som har råd til den. MaxiCosi sin base varer kun til første bilsete så det er ganske mye penger det er snakk om. De ble laget fordi de er mer sikker hvis dere er i en ulykke hvor de blir påkjørt fra siden av bilen. Den er også mer sikker fordi det er lettere å feste inn et bilsete feil med bruk av seler men da er det jo bare om å passe på at du kan det og gjør det rett hele tiden... og at du lærer hvordan å gjøre det hvis noen andre skal feste bilsetet i deres bil. Basen er veldig enkel fordi bilsetet bare klikkes inn i løpet av noen sekunder så det er veldig lettvindt selvsagt. Har du råd til å kjøpe det så er basen genial men de fleste har ikke råd til å bruke så mye penger på noe som blir brukt i ca. 8-10mnd. De kan også leies fra butikker og helsestasjoner men det syns jeg er gankse teit. Koster rundt kr.1000 for å leie. Hvorfar ikke kjøp et nytt et da og heller selge det neste år? Jeg glemt å si at hvis du kjøper bilsete og basen sammens så får du et rabatt på kr.600 på Barnas Hus. Bare så det er obs på å spør etter det på butikkene hvis du bestemmer deg for å kjøpe det!
CB-BabyBoy Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Base er en egel del til bilstolen som man enten fester med sikkerhetsbelte eller i isofix festene. Deretter klikker man bare på bilsetet. Det er mer lettvint å klikke det av/på enn å måtte feste beltet hver gang. I tillegg sies det på tester at seter som er festet med isofix er sikrere enn de som kun er med beltet. Så man må ikke ha det, men det gjør ting som sagt mer lettvint
Truseprinsesse Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2007 Greia er at jeg bor i Oslo, og vi har ikke bil her. Så de få gangene jeg kommer til å bruke bilsete er når vi er på besøk til besteforeldre og slikt til jul, påske og på sommeren. Trenger jeg det da?
Allean, Fia og lillebror Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Koster Maxi cosi med base såå mye? Da vil jeg heller anbefale acta graco. Der følger base med nyfødt setet, og det koster ikke mer enn ca 1300 kr
annki83 Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 om du ikke skal bruke bilstolen hver dag.. å ikke har bil som du sier syns jeg det er tull å ha me base. da er det faktisk lettere for dere å ikke ha base. men det er bare min meining. har kjøpt brio primo med base (kosta ca 1500 )selv men så komme vi sikkert til å bruke sete mye også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå