Gå til innhold

DILEMMA...hjelp !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sykmeldt pga kvalme og oppkast.100%

jeg har søkt på ny jobb og skal til intervju denne uken.

hva skal jeg gjøre?

jeg må jo si at jeg er gravid, men hva skal jeg si angående sykmelding?

Jeg misstrivs i den jobben jeg har nå.

skikkelig dilemma...

håper på svar..---- .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan det ikke bli veldig missnøye om jeg får jobben da, om jeg ikke har fortalt dem det på forhånd,så får jeg jobben?

Skrevet

Du må ikke fortelle dem at du er gravid nå, hvis du får jobben må du jo fortelle det. Er litt usikker på om de har lov å spørre om sykemelding.

Det eneste jeg vet er at de har ikke lov å velge deg bort bare fordi du er gravid, det er diskriminering.

Skrevet

So? Om du sier du er gravid og sykemeldt, så finner de jo bare på noe, slik at du ikke får jobben... De kan ikke si at du ikke får jobben, fordi du er gravid eller sykemeldt. Så enten, sier du at du er gravid og sykmeldt, og kan kan hoppe og drite i den jobben, eller så holder du kjeft, og får kanskje jobben! :P

Skrevet

Er så usikker på hva jeg skal gjøre. er i uke 19.å spyr å er kvalm enda. er så redd for om jeg ikke sier at jeg er gravid at de skal bli sinte på meg, om jeg får jobben..

tror jeg satser på å si at jeg er gravid kanskje?off...blir sprø

Skrevet

Dette er et dilemma ja...

Tror ikke jeg ville gå inn for å skjule at jeg var gravid, men kanskje ikke gå ut og annonsere det før du evt får et jobbtilbud. Jeg ville ikke fokusere på at du misstrives i jobben du har i dag heller...

Prøv å fokusere på hvorfor du ønsker den nye jobben, og ikke på hvorfor du ikke vil ha din nåværende.

Lykke til på jobbintervju. Husk å vise hvorfor du er et varp! :)

Skrevet

nei hadde ikke tenkt å si at jeg misstrivs i den jobben jeg har nå..

tusen takk for svar =)=)

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg tror det kommer litt an på hva slags jobb du søker. Om du konkurrerer med ørten andre som er like godt kvalifisert som deg så ville jeg nok ikke ha sagt noe, men om du søker en direktørstilling eller noe ville jeg ha sagt at jeg var gravid. Jo høyere opp i systemet og jo mer unik du er desto mer ærlig ville jeg ha vært. Men, jeg kan jo godt ta feil. det har skjedd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...