År og dag Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hmmmm, etter å ha lest alle tv-aksjoninnleggene kom jeg på en liten episode på foreldremøtet i barnehagen. Forstår det sånn at barnehagen ikke kan kreve penger av foreldrene utover den faste månedlige avgiften. Men foreldrene oppfordres til å gi 50-100 kr i halvåret slik at barna kan få grille pølser på tur, ta buss etc. Og da var det en forelder som mente at han ikke ville gi disse pengene siden det ikke var obligatorisk, han nektet å sponse pølser til de andre barna. Må si jeg fikk helt hakeslepp, skal en stakkars unge med foreldre som ikke har råd (eller foreldre som ikke har økonomisk sans) sitte å se på at de andre ungen spiser bålpølser????
Gjest -<<- Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Det vil neppe forekomme uansett. Kommunale barnehager kan neppe kreve inn ekstrapenger, akkurat som offentlige skoler ikke kan det. Dersom de gjør det må de skaffe til de barna som ikke vil/har råd/whatever. Private barnehager kan kreve inn ekstra betaling i forhold til vedtektene sine, og kan true vrange foreldre med oppsigelse av plassen. Men jeg har aldri opplevd en privat barnehage som ikke ville sørget for at alle ungene fikk grille pølser om det var det det var snakk om. At noen ikke har råd kan jeg ha forståelse for, men argumentasjonen til denne faren du siterer høres bare dum ut.
Kamomille Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 kommunale barnehager har også en mulighet til å kreve inn matpenger - forutsetningen er at pengene faktisk går til mat!
År og dag Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2007 Poenget mitt var egentlig at denne pappaen som tydeligvis hadde råd til å betale, var så lite solidarisk at han ikke ville betale fordi noen andre ikke gjorde det. Han ville ikke sponse andres barn. Hallo, tenkte jeg. Syntes det var smålig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Vi hadde et ønske om og ha en "kosekasse" i bhg, som de kunne bruke på spesielle ting, hvor vi betalte 200 kr i året. i ÅRET! Det ville alle foreldrene, men desverre for barna, så er ikke dette lov! Samme med frukt, vi ønsket og betale slik at bhg kjøpte inn frukt, så foreldrene slapp og "huske på" dette hver dag, og sørge for at alle faktsik fikk, men det var heller ikke lov.. Så det er den ene mot den andre
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Han får nok pølser, men det er de andre foreldrene som betaler for det :-/ Vi betaler turpenger, men ikke matpenger.. Pga. allergi så har gutten vår med all mat hjemmefra.. Så klart hadde det vært mest økonomisk for oss å betale bhg. og at de kjøpte mat til småen, men det blir urettferdig for de andre siden maten hans koster det 4 dobbelte.
miapia Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Matpenger er vel lov, men ikke turpenger tror jeg.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Hmm.. vi betaler 50 kr i mnd. i turpenger vi ..
meg & to små vampyrer Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg tror vi skal betale bhg kostrpenger, for der skal de få drikke til lunsj + frukt/grønt om ettermiddagen. Det syns jeg er helt greit, en bhg som virker oppegående og fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå