lille_sol Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Har funnet ut at jeg vil gjøre noe med livet mitt. Har hittil hatt en trygg jobb innen økonomi, som er godt betalt, men jeg føler jeg er rimelig lei av og sitte på kontor hver dag og jobbe med tall.. Er jo bare i slutten av 20-årene, så har jo alle muligheter til å begynne på noe annet. Men er litt i tvil om hva jeg vil. Har to små barn, så det har jo selvsagt vært veldig positivt å ha en relativt fleksibel jobb med god lønn, ingen tvil om det. Men for min egen del, kjenner jeg at jeg har lyst å gjøre noe som "gir" meg mer. Er et "dyremenneske", har hatt hest i alle år, så noe med dyr er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å jobbe med. Det ville jo vært en drøm. Men så er det jo ganske begrenset, veterinærstudiet blir for omfattende og starte på nå, og hva kan man ellers jobbe med innenfor dyr?? Og mennesker liker jeg godt å jobbe med, har tenkt på barnehage for eksempel. Vurdert å ta førskolelærer på deltid (sånn at vi slipper å flytte for at jeg skal begynne på skole, vi er jo godt etablert her vi bor, og mannen har jo jobben sin). Tror det kunne vært noe jeg ville likt å jobbe med, elsker å være mye ute! En gårdsdrift hadde jo selvsagt vært helt topp, men vi bor utenfor en ganske liten by, så mulighetene er litt begrenset, selv om vi egentlig bor litt landlig til.. man skal jo kunne leve av det også. Noen som har noen tanker rundt dette? Spekulere-spekulere:) he he.. Hilsen ei som vil forandre livet sitt litt;) Til noe nytt og utfordrende og spennende:)
2Blåbær Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 SAS søker flere flyvertinner Jeg har jobbet med dette i snart 10 år, og stortrives! Fleksibel jobb, godt betalt, du har krav på deltid helt ned til 50 % så lenge du har barn under 12 år, mye kontakt med mennesker, spennende hverdager, tilgang på rimelige flybilletter osv osv.. Det er krav til vandelsattest, høyde, svømmedyktighet og personlige egenskaper. Hvis du trives godt i lag med andre mennesker burde du vurdere det Jeg er også økonom, men kontorjobbing ble for kjedelig og intetsigende for meg...
lille_sol Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 He he...kanskje ikke helt bra når jeg har tilnærmed flyskrekk.... he he:) liker IKKE å ta fly...
2Blåbær Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Hehe, nei, da er vel ikke det spesielt aktuelt nei
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Du bør starte opp en frilufts-/gårdsbarnehage! Da kan du jobbe med barn, dyr og være mye ute!
lille_sol Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2007 Veldig god ide, bare at dette holder på å bli startet opp ikke langt unna oss nå.... Så tror ikke helt at det er unger nok for å starte en til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå