Gå til innhold

Når begynner barn å miste melketennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som ble 5 år forrige uke, og som i dag oppdaga ei løs tann (framtann nede). Når er det vanlig at barn mister melketennene? Jeg ble så overrasket, tenkte det enda var ei stund til... noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke at dette skjedde før de begynte på skolen , så jeg også ble veldig overraska da eldstemann plutselig fikk løs tann ikke lenge etter 5års dagen. :)

Han selv ble ganske skremt.

Men tror nok det er veldig individuelt og er nok mange som ikke mister tenner før i 2.klasse og andre som mister tidlig.

Skrevet

Jeg hadde selv nye fortenner da jeg var 5. Tror det var litt tidlig.

Skrevet

Min eldste mistet sin første da hun var 4 år og 11 mnd. Er nok innenfor normalen :) Men veldig forskjell på barn da.

Skrevet

Det varierer veldig, m en har intrykk av at barn mister melketennene tidligere nå enn da vi var små. Min yngste var ca 4 1/2 da hun mistet første melketann, og har nå akkurat fylt 6 og har mistet de 8 som skalut i første omgang (+ ettpar til som gikk med i dragsuget pga plassmangel..)

Da vi var små var vi jo tannløse i førstklasse, og det var jo et år seinere enn førsteklassinger i dag. Få andreklassinger i dag som akkurat begynner å miste tenner, synes jeg...

Kunne vært interessant å vist om det faktisk er slik, eller bare jeg som synes det virker slik....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...