Gå til innhold

full blære ved ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at en skal ha full blære ved ultralyden på innkallelsen min. Lurer på om at den skal være så full at det er rett før det går galt eller? =P Må på do no eg, skal på ultralyd kl 1 i dag.. skal eg holde meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Hvorfor skal den være full? Det fikk ikke jeg beskjed om..

Skrevet

tror kanskje det er fordi da presser blæren babyen lengre opp, dermed lettere å se den?Er ikke sikker... Noen andre som vet?

Skrevet

På den ordinære UL din??

Aldri hørt jeg heller... Jeg hadde gått på do, er farlig og holde seg over lang tid. Vondt er det også...

Skrevet

jepp det står med store bokstaver på innkallelsen til den ordinære ultralyden ...rart at ingen andre har fått beskjed om dette da =/

Skrevet

Stod ingenting om det på min inkallelse, jeg var til og med på do rett før vi gikk inn....

Skrevet

gå på do du, den fyller seg jo litt opp igjen til da. du kan jo drikke litt vann ette du har tisset.. ikke godt å bli klemt på når blæra er for full!

Skrevet

Gå på do du og så drikker du heller litt ektra like før du skal inn til ultralyden. Det står i brosjyren som følger med innkallelsen at man bør ha en god del urin i blæra for å lettere se barnet. Men om blære di er så godt som tom, så går det greit altså. ...jeg har vært til så mange ultralyder nå med forskjellige mengder urin i blæra uten at det var noe problem

Skrevet

Det gjør eg . Tror det blir umulig for meg å holde igjen så lenge! =) Takk for svar!

Skrevet

Man behøver ikke være så tissetrengt at man nesten gjør i buksa, men er lettere å se fosteret når det er urin i blæra, enn om man akkurat har gått på do. En ultralyd apparat er nesten som et ekkolodd, sånn man bruker i vannet. Da registreres ting raskere og bedre med væske..............

Skrevet

Jeg trodde også at man skulle ha full blære. Særlig ved tidligere ul, så ved ul uke 13, fikk jeg beskjed om å gå ut igjen for å tisse.

Blæra skal ikke være full

Skrevet

Er ikke nødvendig å holde seg så lenge :-) Fikk beskjed på UL i uke 16 at det ikke var nødvendig, men er greit om man skal på tidlig UL, for å få bedre bilder. Det blir rimelig ubehagelig å få Ul om blæren er sprengfull :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...