lillerosin86 Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Står at en skal ha full blære ved ultralyden på innkallelsen min. Lurer på om at den skal være så full at det er rett før det går galt eller? =P Må på do no eg, skal på ultralyd kl 1 i dag.. skal eg holde meg??
tertilus Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Hm. Hvorfor skal den være full? Det fikk ikke jeg beskjed om..
lillerosin86 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 tror kanskje det er fordi da presser blæren babyen lengre opp, dermed lettere å se den?Er ikke sikker... Noen andre som vet?
Prinsessene april05&desember07 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 På den ordinære UL din?? Aldri hørt jeg heller... Jeg hadde gått på do, er farlig og holde seg over lang tid. Vondt er det også...
lillerosin86 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2007 jepp det står med store bokstaver på innkallelsen til den ordinære ultralyden ...rart at ingen andre har fått beskjed om dette da =/
Gunni_2 Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Stod ingenting om det på min inkallelse, jeg var til og med på do rett før vi gikk inn....
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 gå på do du, den fyller seg jo litt opp igjen til da. du kan jo drikke litt vann ette du har tisset.. ikke godt å bli klemt på når blæra er for full!
gla_mamma Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Gå på do du og så drikker du heller litt ektra like før du skal inn til ultralyden. Det står i brosjyren som følger med innkallelsen at man bør ha en god del urin i blæra for å lettere se barnet. Men om blære di er så godt som tom, så går det greit altså. ...jeg har vært til så mange ultralyder nå med forskjellige mengder urin i blæra uten at det var noe problem
lillerosin86 Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2007 Det gjør eg . Tror det blir umulig for meg å holde igjen så lenge! =) Takk for svar!
susemor666 Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Man behøver ikke være så tissetrengt at man nesten gjør i buksa, men er lettere å se fosteret når det er urin i blæra, enn om man akkurat har gått på do. En ultralyd apparat er nesten som et ekkolodd, sånn man bruker i vannet. Da registreres ting raskere og bedre med væske..............
Ildfluå Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg trodde også at man skulle ha full blære. Særlig ved tidligere ul, så ved ul uke 13, fikk jeg beskjed om å gå ut igjen for å tisse. Blæra skal ikke være full
*Vetlis* Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Er ikke nødvendig å holde seg så lenge :-) Fikk beskjed på UL i uke 16 at det ikke var nødvendig, men er greit om man skal på tidlig UL, for å få bedre bilder. Det blir rimelig ubehagelig å få Ul om blæren er sprengfull :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå