manonym Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Får vel kanskje i han halveporsjonen før han begynner å brekke seg... Må ha i et halvt beger med fruktpure for å få resten i han, men vil ikke gjøre det hver dag siden det er nok av sukker bare i grøten.... Så hva gjør jeg? Noe annet lurt man kan ta i grøten? Eller slutte med det helt? Er vel litt for liten til å bytte til 12 mnd grøten enda..?
Blind Gudinne Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Prøv med små biter av brød! Andreas begynte med små brødbiter da han var litt over 7 mnd..... uten en eneste tann i gommene! gikk så det suste, det!
manonym Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2007 Ja han spiser brød! Får en skive til frokost. Men er det ikke slik at de MÅ ha grøt? Vet ikke jeg altså, min første det her så er litt grønn;)
rødhette* Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 hva med å bytte grøttype? Gi brød til det ene måltidet, så blir det kun ett grøtmåltid?
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 HI: Litt utenom det du spør om MEN: Du blander ikke grøten for tykk kanskje...? Det tror jeg var problemet her en periode. Snuppa brakk seg så fælt, så jeg prøvde å blande den litt tynnere. Det hjalp! Ellers har jeg dessverre ingen gode råd.... =)
manonym Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2007 Han får kun ett grøtmåltid. får grøt til kvelds. Tror ikke jeg blander den for tykk, gjorde det til å begynne med skjønner du;) Har også byttet på grøttypene, men holder meg til Nestle. Her hvor jeg bor så har de kun Hipp og Sinlac utenom Nestle, og Hipp sine er jo så dyre! Men er det slik at de MÅ ha grøt? Hvor lenge eventuelt? Kunne jo gitt velling istedenfor kanskje ja, men er det like "bra" som grøt da? Kan man lage det av grøtpulveret?
Blind Gudinne Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Nei, de MÅ ikke ha grøt! Grøt er jo på en måte flytende grøt. Du kan jo også prøve grøten for neste trinn..... Og prøv med velling- det kan også bli populært hvis han i utgangspunktet er glad i flaska. Du kan jo bytte ut grøten for en periode, og prøve igjen litt senere!
Mrs. Bouquet Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har prøvd å lage velling av grøt, men det skiller seg. Prøv heller vellingen til Nestlè Fullkornvelling mild pæresmak selges i ICA Super, ICA Maxi, Meny, Ultra og frivillig i Spar og ICA Nær butikkene. (sendte mail og fikk det til svar, hadde så problemer med å få tak i vellingen)
manonym Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. oktober 2007 Hehe, de butikkene har ikke jeg her hvor jeg bor, men lurer på om jeg ikke har sett den på en Rimi butikk faktisk! Tror jeg får prøve den da. Men er det noe annet enn disse fruktmosbegerene jeg kan ha i så han vil like den bedre? Har en nesten full pakke jeg skulle ha brukt opp..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Banan? Lag fruktmos selv? Bra med vitaminer, og spesielt c vitamin for å bedre opptaket av jern, så gi frukt med god samvittighet. (selvfølgelig de uten tilsatt sukker).
manonym Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2007 Vil helst ikke ha banan i, for han er hard i magen sin. Men har vurdert å lage fruktmos selv ja, men vil det ikke bli like mye sukker i det? For det er jo ikke tilsatt i de du kjøper heller.
En liten mamma Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 De MÅ ikke har grøt! Mange babyer blir grøtleie når de får smaken på andre og mer spennende smaker! Du kan kutte grøten og gi han brødskive til kvelds i steden for. Han spiser jo noen måltider til dagen nå, gjør han ikke? Hvis du gir brød til frokost, middag og så brød til kvelds igjen, så er det helt fint! Var iallefall det HS sa da vi var på kontroll sist!
manonym Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 23. oktober 2007 Okei, takk for svar=) Ja han får alle måltid om dagen nå, i fast form altså, hehe. Får prøve litt til, men om det fortsetter så tror jeg at jeg kutter det ut ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå