Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Tror kanskje jeg har kjent litt bobling, men kan jo være tarmen som spiller meg et puss=) Er bare 11+3. Artig å høre når dere kjente noe for første gang?
lilletupp & spira Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg var ca 18 - 19 uker på vei da jeg kjente spark første gang, nå er jeg 12 + 2 og kjenner ingen ting spes ennå, bare luftbobler. Når man er 2 gangs så kan man kjenne de tidligere har jeg hørt, men husker ikke helt når. Mest normalt å kjenne noe mellom uke 18 - 22 står det her i boka mi : )
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Nå er jeg andregangs da. Kjente klart bevegelser i uke 18-19. Forrige svangerskap var jeg et par og tyve uker på vei før jeg kjente noe. Tviler på at det er babyen som sparker du kjenner. Det skjer jo mye rart inni der da, så det kan være hva som helst egentlig.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Det er nok neppe bevegelse du kjenner enda :-) Ønsket er sikkert stort, og jeg kjenner meg godt igjen :-) Kjente hver eneste luftboble i tarmene :-) Jeg fikk beskjed om at de begynner ikke å bevege seg godt før i uke 14, og de færreste kan kjenne det før uke 15-16 (og det er helst andregangsfødende). Førstegangsfødende kjenner det oftest ikke før i uke 19-20. Her er det nok litt variasjoner, jeg snakker om flertallet. Jeg har morkaken på fremsiden denne gangen, så selv om det er min tredje graviditet, så kjente jeg ikke noe som lignet bevegelse før i uke 17. Var ikke sikker før i uke 19. Morkaken ligger som en pute mellom magen og babyen, og derfor er det vanskeligere å kjenne sparkene. Lykke til videre :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg kjente det i uke 15 først gang og uke 12 denne gangen.
**Oktober-mamma** Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Sist jeg var gravid kunne jeg kjenne bevegelse i uke 16. Nå er jeg 12+6 med mitt 2 barn, og jeg har kjent bevegelse 3 dager denne uken, vet garantert at det er barnet jeg kjenner, det er sånn spesielle bobler:) Hadde jeg ikke vert gravid før og vist hvordan det kjennes ut så hadde jeg ikke tenkt over det men jeg vet det er barnet jeg kjenner:) Kjæmpe koselig:o)
Brunetta =) Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg er ikke helt enig i det som blir sagt i ett innlegg over her. Jeg kjente liv i uke 12 som om noe skulle kile meg på innsiden av magen og jeg har vært på mange ul og de sier jeg har en aktiv baby. Jeg sa når jeg kjente noe og det stemte med hvor det var og at det var bayen. I uke 14 kjente jeg sånne små dunk ned i blæra min og det var beina som sparket. Nå har babyen snudd seg så nå kjenner jeg det helst på sidenea av magen.
marinas skatt Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg var på ul 13+2 og det var en liten turner der inne :-) Syns at jeg har følt litt bobling eller sommerfugler i magen. Overlegen som tok ultralyden sa at det absolutt kunne være babyen jeg kjenner. Vi så både armer, fingre og ben som veivet og sparket. Buktet seg i alle rettninger. En helt merkelig følelse og se all den aktiviteten og kjenne så lite til det. Gleder meg til jeg kan kjenne spark :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk for svar=) Ser at vi alle er forskjellige, og om det er bobler eller ikke hos meg, spiller vel egentlig ikke noen rolle. Blir vel nok sparking og bevegelse senere i svangerskapet =) Får bare glede meg til det. Er annengangs jeg også da, men det er 7 1/2 år siden første, så det er vanskelig å huske når jeg kunne føle babyen da. Det er sikkert lettere å kjenne igjen bobling og bevegelse når man har vært gravid før ja, så det er spennende lesing at noen har følt noe så langt ned som i uke 12.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Husker ikke helt når jeg kjente bevegelse for første gang i mitt første svangerskap, men det var en god stund før uke 18 ihvertfall. Men mye av det jeg kjente i starten var nok luft. Det var jo en uvant følelse uansett, for jeg fikk jo mere luft i svangerskapet enn ellers så det var vanskelig å si akkurat hva det var. Denne gangen mener jeg at jeg har kjent det mellom 13. og 14. uke. Mye av det har jeg funnet ut har vært luft, mens andre ganger er det garantert at det er babyen. Føles litt som noen tapper meg med en pekefinger på innsiden av magen hehe. Føler at jeg kjenner mere forskjellen nå enn jeg gjorde sist gang Nå er jeg snart i uke 17 og kjenner tydelige fosterbevegelser hver dag. Ikke så mange ganger om dagen enda da. Tror jeg har en roligere baby denne gangen enn lille turbo jeg gikk med sist
Tresnartfire Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Begynte vel å kjenne litt bobling i uke 18. Klare spark fra uke 20-21 tror jeg! Nå er jeg i uke 25 og kjenner spark hver dag. Kjempedeilig.
Phantom´ Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 Med førstemann uke 16. Med andremann uke 13 med tredjemann uke 15. Det har mye å si hvor i livmora barnet legger seg til. Lligger f.eks morkaka på fremsiden mellom baby og magen kan det ta lang tid før man kjenner noe
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Helt uenig! Jeg kjente liv første gang mellom uke 11 og 12. Nå er jeg i uke 17 og kilingen øker - men det er samme kiling. Jeg er 3. gangs og vet hva jeg skal kjenne etter. Det er fullt mulig å kjenne liv så tidlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå