Vårenzia Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Hva gjør dere/gjør dere ikke hos frisøren når dere er gravide. Var det bare før i tiden at man ikke skulle farge håret etc pga kjemikalier? Eller er dere forsiktig med å farge/stripe hår i dag også?
Tussa og Sofie Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har farget en gang hos frisør og 2 ganger selv ila graviditeten, er ikke noe fare med det i dag. Godt å kunne føle seg litt fresh ;o)
nr.2 på vei =) Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 er ikke dokumentert skade på verken mamma eller baby ved hårfarging og bleiking, stoffene frisøren bruker nå er mye mildere enn det som ble brukt før i tiden, men selvsagt så vil jeg ikke anbefale og farge håret hver 14dag:) helt enig at det er veldig viktig å føle seg fresh, og skjemme seg selv litt bort når en går gravid:) hilsen frisør
Mamma til go'jentene Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Dette temaet er oppe støtt og stadig, jeg tror folk velger litt forskjellig. De fleste gravide i min omgangskrets velger å farge/stripe håret selv om de er gravid, det er mest sannsynlig ikke skadelig. Jeg velger å la være, mest sannsynlig er ikke noe jeg risikerer, selv om det garantert er mye farligere å kjøre bil osv... dette gjør vi jo alle hver dag. Hvis du er komfortabel med å farge så gjør du det med god samvittighet! Min mor har sagt at de ble frarådet å farge hår da hun gikk gravid, svigermor sier hun aldri hørte noe om det.. Hun bleket håret jevnt og trutt og fikk to friske, sunne barn. (Mor og svigermor var gravid på samme tid...) Tror ikke det har blitt mindre farlig med årene, men heller ikke mer farlig. Mest sannsynlig spiller det ikke noen rolle... Lykke til!
Iselisom_Marie_Sondre Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 min tante er frisør og hun sa det ikke var farlig ellernoe, men det kan være fargen ikke blir den samme som det skal være. pga pigmentene og hormonene i kroppen eller noe... jeg skulle farge etterveksten min og det skulle bli blondt og har aldri hatt problem med fargen. men nå som jeg var gravid så ble fargen orange. så jeg har orange i bånn og blondt ellers. lekkert? neppe:P heh. så jeg venter med og farge det igjen til etter fødselen.
håper på fulltreff Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Ble fortalt av min frisør at permanent ikke var noe poeng i å prøve, ettersom håret var hormonelt forvirret og ikke tok til seg krøll som det skulle. Ellers ingen begrensninger.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 er du i tvil kan du jo prøve toning, litt mildere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå