Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Dere som har babyer som sover lenge på morningen, når legger dere for kvelden, hvor mye sover de på dagen og når våkner de på morningen? Vet at noen babyer har morning tidlig, men har så lyst å minsten skal sove en time lenger om morningen og trenger tips. Han legger seg rundt kl sju på kvelden og sover til halv seks - seks. Sover ca 3 timer på dagen. Våkner av siste lur ca kl 15. Kan det hjelpe å legge senere på kvelden? Hjelp meg litt her! Sliter selv med at jeg sover dårlig etter at jeg ble mamma. Så det hadde vært godt med litt ekstra søvn.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Hei der Lillemor her er snart 4.5mndr.jeg leste at en 5mndr baby sover i gjennomsnitt 10 timer på natten. å det gjør Linnea.Vi legger henne kl 21-22 og hun står opp 10 timer etter,av og til sover hun lengre.da er jeg oppe å ammer henne en til to ganger,og legger henne isenga si igjen etter amminga.
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Har en på 7 mnd som inntil nylig har sovet 19 til 07-0730 og 2-3 timer på dagen. Nå har han derimot begynt å starte dagen før 7. Har slitt mest med dagsøvn her, og lest endel litteratur på søvn. Virker som man ikke skal forsøke å legge barna senere, de vil våkne til samme tid uansett- ifølge søvnforsker. Her har det fungert å gå inn og "smokke" hvis han våkner i 6 tiden. Ikke ta ham opp, men roe ham og gå ut. (samme strategi som om kvelden) Men jeg har flere venninner som må opp før 6, noen før 5.... og de har jo naturlig nok forsøkt alt uten spes hell.. Så har egentlig ikke så mange gode råd tror jeg. Bortsett fra en ny bok på markedet "sove godt" av Karin Naphaug, veldig fin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå