Gå til innhold

noen med reflux barn?

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om gutten min har det... har blitt mere og mere gulping her.... nei ikke gulping, oppkast! kommer masse, noen ganger står strålen ut i rommet, men oftest ikke...

skal til hs og lege og mase om henvisning for undersøkelse på onsdag..

men de har hele tiden sagt til meg at så lenge han går opp i vekt så er det ok. og jeg skjønner o at det er bra at han går opp ivekt... men han har det ikke bra, gråter og er lei sg hver gang han spiser...

så jeg lurer på: kan de ha reflux selv om de går opp i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har 2 refluks barn.

For å svare på spørsmål om vekt- de kan ha refluks selv om de har ok vektoppgang

Refluks merket jeg hos mine to ved ekstrem gulping, hes stemme når de gråt (hørtes ut som en sel...), sov dårlig om natta, mye hosting, og harking. Spisenekting, ville ikke ha mat, så vi måtte lokke og lirke.

Begge har refluks i dag- 7 og 2 år gamle. Eldstemann skal inn på sykehus i dag for operasjon.

Stå på ditt, det er du som kjenner barnet ditt best. Refluks i ung alder kan skyldes umoden lukkemuskel og kan gå seg til etterhvert. Man behandler gjerne med Losec. Lurt tips kan være hevet hodeleie. Merk at han kan også ha melkeallergi. Det kan gi noen av de samme symptomene

God bedring til lille Kevin

Skrevet

takk skal du ha! ja det er mye grining under og etter måltid.... han sover veldig urolig, kaver mye, men ikke noe særlig hosting og harking.

brekker seg endel etter maten.. skriker, hoster og brekker seg samtidig på en måte sånn at det blir en fæl lyd.

har hevet hodeenden på sengen.

skal prøve å stå på... har en litt sær barnelege.....

Skrevet

Du kan også prøve Enfamil morsmelkerstatning ( i samråd med lege, selvfølgelig). Den tykner i magen og har gunstig effekt på refluks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...