Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 har så problem med å legge lillegutt på 3mnd. bruker 2 timer for å få han til å sovne i sin egen seng. da sover han bare i en halv time før han våkner. Blir ofte til at han ammes i søn i vår seng og blir der. Andre som sliter eller har tips? bør man gjøre noe med det nå eller er det noe som går seg til. På dagtid vogges han i søvn i vogna. Han greier omtrent aldri å finne søvnen selv.
storesøster&lillebror Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Hei! vet ikke helt hvordan jeg kan hjelpe deg, men kan fortelle at vi har litt av de samme problemene her også, enda jenta vår er 61/2 mnd! På dagtid sovner hun enten ved puppen eller i vogna når vi er ute på tur, har prøvd noen ganger de 2 siste ukene å bare lagt henne i senga på dagtid for å la henne sovne selv, men det har vært et par ganger at jeg har gått å tatt henne opp fordi hun har grått seg helt ut, men det skal også sies at hun har sovnet av seg selv noen få ganger (JIPPI=))! På kveldene får hun fortsatt sovne ved puppen, men nå har jeg begynt å gitt henne den siste puppen på rommet hennes, så hun skal bli mer "vant til det" hvis du skjønner?! Uansett.. Tror dette er noe som kommer litt av seg selv, men med litt påvirkning av foreldrene! Håper det ordner seg for dere=)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Dytter på denne jeg for vi har nøyaktig samme problem som HI, sønnen vår er snart 5 mndr. Trenger sårt noen tips for jeg gruer meg nesten til hver kveld for det er så slitsomt med den leggeprosessen...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Hjelper selvfølgelig ikke å legge han senere heller for han er trøtt og survete fra halv sju-sju-tida, men kjemper mot søvnen så lenge han kan. Sovner som regel ikke før 21-21.30-tida. Hadde vi latt ham være oppe til det så blir han bare å surve og grine konstant fra halv sju-sju-tida...
mammatil3fantastiske Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Sliter med det samme her.....føler meg fullstendig utslitt for tiden, så her trengs gode råd!!!
-spent- Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 jeg skriver meg på her jeg også. det begynner å bli slitsomt. jenta vår er 4,5 mnd
frøy@ Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Vi er nok flere i samme båt!Vi har styrt med legging siden snuppa var ca 3 mndr. Hun er nå 7 mndr og har endelig lært seg å sovne i sin egen seng. Jeg har ikke brukt noen skrike-kur eller noe, det var helt uaktuelt her. Det har blitt noen timer ved sengekanten hennes, men det går seg til. Nå tar det alt fra 5-30 min før hun sovner, den første tiden går jeg ut, men hvis hun klager veldig går jeg inn og stryker henne over håret til hun sovner. Noen ønsker kanskje at de skal sovne helt av seg selv, uten at man er der, men her synes jeg det fungerer fint på denne måten. Lykke til, det ordner seg etter hvert! :-)
heldigec Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Hos oss ble det introduksjon av smokk da hun var 3,5 mnd og den har hjulpet henne til å finne roen selv. Ofte må jeg sitte ved siden av henne til hun nesten sovner men det fungerer fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå