Gå til innhold

Noen som bruker Singulair selv eller barna..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere vet om det kan være litt vanndrivende..?

lillegutt har jo være bleietør lenge nå,men begynte på Singulair for en uke siden,og har tisset seg ut i ett sett,tisser på do og i buksa,virker som han har mistet kontrollen nå..huff..ikke greit.

Henta han på fredagen i bhg,da måtte jeg ta med en ekstra bukse (de ringte meg først å sa det) for han hadde tisse ut alt,han klaget i forige uke på at han hadde vondt (han pekte på tissen å sa vondt der,han er 2,6år) men hadde akkurat tegnet seg med pen overalt så tenkte det var det,men snakket med de i bhg og ble enige om å ta en urinprøve til legen,for å skjekke,gjor det på fredagenen,men ingen utslag på UVI,og legen sa også at det er sjelden at gutter får UVI,men akkurat da vi satt der kom jeg på at han hadde startet med Singulair den uka,så spurte om det var en mulig bi-virkning,han slo opp i bøker,men fant ikke noe,men sa at det ikke var helt umulig,men heller ikke normalt..

vet ikke hva vi skal gjøre nå..tisser seg ut hjemme også,og det gjør han så å si aldri..greit i bhg at det kan være uhell,men skjer nesten aldri hjemme,men har skjedd mye nå i forige uke at han har tisset seg ut..

noen som vet angSingulair? detter er tyggetabl.for barn 2-5år.4mg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*=)

Skrevet

Vi bruker singulair pulver. Har ikke opplevd det som du beskriver.

Jenta vår er 3 år og hun sluttet med bleie da hun var 2 år.

Skrevet

pulver..hmm..vi har fått tyggetabl.til lillegutt.han er 2,6år.

Skrevet

Gutten min får den singulair pillen(bare løst opp i vann i engangs sprøyte,ellers vil han ikke ha den)

Men har ikke opplevd noe sånt,han tisser mye,men har alltid gjort det.

Han har brukt den i snart 1år! Han er 2,5år.

Skrevet

ok.her tygger han den selv:) men synes bare jeg ser sammenheng med at han tisser så mye og Singulair,tisser masse om natten også,uken før vi startet var nesten hver eneste bleie om morgen tør..men ikke nå..bruker bare bleie om natten,men ser ut som vi må begynne med det igjen om det skal fortsette slikt som nå.

Skrevet

Min bruker forsatt bleie da,men bleiene hans er ikke mer fulle enn de var når han begynte med de pillenene! Har du spurt legen om det? Kan være de evt har hørt om det før?!

Syntes du de hjelper hittil?

Skrevet

vel..ble oppringt på fredagen fra bhg,måtte ta med bukse når jeg henta han,for han hadde tissa ut alt,så ble enige med de i bhg og gubben om å ta en urinprøve å dra til legen med,men det var ingenting galtpå den,alt normalt,kom da på at kanskje det kunen være Singulair,sa det til legen,er bare 1uke siden han startet på den,han ville ikke utelukke det,men sa også at det er ikke en normal bi-virkning..så jeg vet rett og slett ikke hva det er eller kan være..tiiser mye,og mer enn vanlig..

om de hjelper eller ikke..hmm..nå har han bare gått 1uke på de,men skal jeg være helt ærlig,synes jeg ikke de hjelper,synes nesten han er blitt verre,hoster som bare det hver natt,eller ikke i natt faktis,sov hele natten for første gang på lenge,kanskje de funker da..men lørdagsmorgen måtte vi til med ventolinen,da hadde han hosta masse i løpet av natten,og var skikkelig surklete da vi stod opp.

synes du de hjelper,nå har du gått lenger enn vi på dem også da.

Skrevet

Å såpass ja! Har som sagt ikke merket det så er desverre ikke så mye jeg får sagt om akkurat det!

Men hos oss har det hjulpet fra å være innlagt 2-3 ganger hver høst har han ikke vært innlagt siden mars(når han fikk pillene) og vært veldig lite tett! så vi har fått et helt "nytt" barn av de pillene. Håper de hjelper på din gutt også;)

Skrevet

han har ikke vært innlagt noen gang,tok tak i dette da han var baby,fikk astmamedisin da refluks medisin ikke fungerte og fant ut at det kunne være en sammenheng mellom refluks og astmaen.

Trapper vi ned på flutide,merker vi at han ikke er den samme gutten,blir fortere tett og trenger ventoline,nå i det siste han vi måtte brukt ventoline mer og mer,pga være skifter og han hoster som en gris om natten,og må bruker ventoline for å åpne,så da fikk vi respet på singulair for å begynne med det,samt gå på dobbeldose flutide,enda nå må vi bruke ventoline av og til..blitt noen ganger nå i det siste etter at jeg fikk vite at når han hoster masse,slik som han gjør,så er det faktis et anfall (viste ikke det før,trodde han nesten måtte slutte å puste før det var et anfall) så da startet vi med singulair,håper den blir å fungere,slik at vi slipper å måtte gi så mye ventoline. og etterhvert kanskje trappe ned på flutidene.

Skrevet

Min har holdt på å være kjempe tett siden han var under 6mndr første gang han var innlagt var han 8mndr men fikk ikke noe diagnose før han var 2år! Så fra 8mndr til to år var han undermedisinert å alltid tett å hostet! Samme hvor mange ganger vi var hos legen tok de oss ikke alvorlig før han ble sendt i sykebil til sykehuset da først sjekket de han ordentlig å fikk medisiner etter hvor tett han var!

Han bruker endel medisiner 2med flutide morgen å kveld(1på sommeren) 2med ventoline morgen å kveld og inntil 4ganger i gøgnet utenom.

Pluss singulair hver morgen!

Skrevet

huff..så skummelt da.

her fikk vi det konstantert da han bare ble enda dårligere av refluks medisin,å siden han hadde den brømte pipingen på utpust.

bruker så å si det samme medisin som lillegutt, 2x2flutide,som du sier 1x1 på sommeren,men vi kunne ikke redusere nå på vår/sommeren pga han ble tett med engang,så bruker vi ventoline ved behov,1-2 doser,inntil 6gr daglig kan han få det,bruker ikke det hver dag, så en tabl.singulair hver kveld.

er noe hærk når de er syke,eller er jo ikke akkurat på lillegutt som syk heller da,han er jo frisk,har bare astma,så enkelte dager må man bare planlegge litt bedre.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette (tar sjøl, som du vet), men det er mye forskjellige bivirkninger på pillene. Veldig spredt spekter.

Spørsmålet er, hvor mye bedre er astmaen nå, eller etter en mnd?

Han må kanskje gå på do mer ofte for å holde seg tørr med denne medisinen, men om det betyr at han kan puste hele tiden så er det kanskje verdt det?... For meg, så tar jeg den når jeg blir forkjøla eller tett... Den virker relativt fort!

http://www.medications.com/se/singulair/frequent-urination

Skrevet

nå har han gått på det i en uke,og kan ikke si at jeg ser noe forskjell,måtte gi han ventoline lørdagsmorgen for han hadde hosta å styret helle natta,pluss var tett og surklete på lørdagsmorgen.

Jeg bryr meg ikke om han tisser seg ut,vil bare vite grunn til det,om det er medisin,så får det bare vær,ikke noe å gjøre med det,men er bare blitt mye oftere enn før.

Har lest om bi-virkningene og kan ikke se noen plass at det er vanndrivende eller slikt..ikke vet jeg..bare frustrerende når han har vært sååå flink lenge,lenge,så tisser han seg ut,han er litt frustrert selv også,kommer seg til doe,men tisser gjerne foran den,han er flink å holde igjen,eller var det hvertfall..så hadde han bare rukket do/potta..og blir litt fortvilet siden de i bhg mener det er bare sløvskap og han er ikke klar,og bla,bla,bla..men han er det,hadde 1uhell på 14dager før han starta på medisin,å det var i bhg,å inne vel og merke,ikke noe uhell hjemme,så nå når han har startet på medisin,så er det uhell på uhell,hjemme og i bhg..synes så synd i lillegutt jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...