Reveenka Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 I over en uke nå har jeg vært på nett - men UTEN TASTATUR!!! Det sluttet å virke etter at en eller annen revunge har vært bortpå her - men musa virket, så jeg har kunnet surfe rundt og lese alt som har foregått - men uten å kunne skrive selv. Frustrerende... Men plutselig har jeg fått det til å funke igjen - men jeg vet ikke hva eller hvordan jeg gjorde det... Ellers er hverdagen mer enn middels hektisk for tiden, så når det omsider blir stille her om kvelden har jeg rett og slett ikke orket å dibbe heller de siste ukene(tastatur eller ei). Kanskje noen har et tips for hvordan vi kan få den minste revungen til å sove om natten? Hun våkner alltid en gang eller to om kvelden etter at hun er lagt, og så topper hun det med to til tre ganger i løpet av natten også. Hun har egentlig aldri sovet natten gjennom, men det siste trekvart-året har hun holdt på sånn som dette, og nå kjenner jeg at jeg begynner å nærme meg grensen for hva jeg kan orke...
dritgrei hei hei! Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 gdo morgen reveenka! Hektisk og slitsomt hørtes det rett og slett ut som.... natte søvnen er hellig, og de små ungene tramper på helligdommen hele tiden. Hvor gammel er den minste reveungen? er det for tidlig med klistremerker??? Min sønn fikk sin første sykkel på den måten nemlig... han var en tålmodig og tapper sjel, og var 2 og et halvt år... han fikk den da han ble tre :-) han samlet i tre mnd. Men om reveungen er bitteliten så vet jeg neimen ikke hva man skal gjøre.... vi har ei som våkner på natten, og som de to siste nettene ikke har våknet - det forundrer meg, for jeg vet ikke hva vi har gjort. VI gjorde så lite som mulig, kanskje det er det som er trikset, men det kan du jo... du har jo jort det mange ganger før. skal man bare late som man ikke hører dem? Jeg husker jeg måtte gjøre det med dritgreigutten da han var ett år. Vi sov på samme rom, så så veldig redd ble han ikke, men jeg lå bare i min egen seng og latet som jeg ikke hørte ham, også tror jeg at han sov fint etter det... men det er jo helt grusomt å gjøre det sånn. det svir både i hjertet og i ørene.... Nei jeg aner ikke jeg reveenka, jeg bare håper dere får sove igjen snart! klem fra
Reveenka Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2007 Heihei! Denne revungen er igrunnen ikke så liten lenger; hun er over 20 mnd nå og har klatret ut av sprinkelsengen i fire-fem mnd alt, og åpner døra til rommet sitt om natten og går inn til oss eller søstrene sine og vekker oss.... Syns ikke jeg kan låse døra hennes heller... Vi har gjort sånn som du beskriver tidligere; før hun greide å klatre ut selv og det fungerte etter noen netter - men nå har hun tatt det et steg videre, lissom. Og de faste rutinene hver kvled har vært på plass fra dag en, så det er ikke det det står på heller. Tror klistremerketrikset er for tidlig, men kanskje litt senere? Forhåpentligvis sover hun om nettene før hun syns det er kult med merker, ellers blir denne revemora smårar c",)
dritgrei hei hei! Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 ..men du kan ha vognsele på henne, da kan hun både sette seg opp og reise seg og allslags, men hun kommer seg ikke ut av sengen :-) drastisk, ja kanskje, men ikke værre enn de posene som selges på alle barnebutikker, og ikke værre enn å sove i vognen.
Travelmor Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Det er et slit når de små ikke sover. Får ikke overskudd til så mye mer enn man må. Sover reveungen på dagtid? Det kan jo virke inn på nattesøvnen dersom h*n ikke trenger det lengre. De tre minste travelungene bytter på å vekke oss om natta. Av og til er alle våkne i løpet av en natt! Min resept er sterk kaffe o masse sjokolade... og dibbing!! Men det hjelper jo ikke det grann på ungene. Klistremerker hjelper på de eldste som forhåpentligvis snart får seg en tur på kino! Men de våkner likevel innimellom. Ettåringen er det verre med. Våkner hver natt og vil ha pupp, selv om h*n er på eget rom. Ser at frisk luft kan virke inn. Merker at det er verre å få alle til å sove gjennom i helgene. Vi litt ute hver dag, men ikke i timevis som i barnehagen. De som har unger som sover natta gjennom og tidligere har hatt problemer med nattevåk, sier at man må være konsekvent. Legge dem tilbake i sin egen seng, gang etter gang, helt til de skjønner at det er der de skal være. Ikke alltid like lett når senga er varm og god, man er trett og i ørske.. Kan ikke si at det er et godt råd fra travelfamilien, for vi har aldri klart å gjennomføre det. Men det er et råd jeg har fått, som jeg i det minste kan sende videre til revefamilien:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det er fryktelig slitsomt å miste nattesøvn! Forstår godt at du begynner å bli litt smårar;-) Sover hun på eget rom, eller sammen med andre? Om hun sover alene, kanskje hun trenger mer trygghet ved å sove på samme rom som andre? Har du prøvd disse posene som man bruker i sengen? Da klarer hun ihvertfall ikke klatre ut av sengen, og du trenger ikke binde henne fast. Jeg brukte det til de største mine, uten å binde det fast i sengen og opplevde at det ble litt lunere og beroligende:-) Hva skjer når hun tusser rundt? Får hun masse oppmerksomhet på det? Regner med at du har prøvd det meste, hva med banan til kvelds, den inneholder mye magnesium som virker søvndyssende:-) Håper dere finner ut av det snart!!!
♥Snulder Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Hei du! Unger som ikke sover er slitsomt i lengden :=( Får liksom aldri tid til å ta seg inn etter en hektisk hverdag... Har dessverre ingen gode råd til deg... men du kan få en klem?!!
trollet66 Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Med nummer to slet vi skikkelig, hun sov natta gjennom til hun var rundt 6 mnd, så fikk hun ørebetennelse og måtte ha litt ekstra oppfølging i en god uke, og etter det begynte problemene........ Vi slet leeeenge. HUn skulle ikke sove alene på sitt rom, men komme inn til oss. Det ble til slutt pappa´n som måtte trå til å være skikkelig konsekvent i over en uke da hun var rundt året eller så, og da kom det seg. Inn til henne og fortelle at det var nett og hun måtte sove, kos og klem, stryke henne på hodet og si god natt. Så ut igjen, høre på hylene i ca 5-10 minutt, på´an igjen....Det var hjereskjærende å høre henne hyle......... Hun er nå 6 år og kan fremdeles prøve seg....... får lov innimellom å ligge mellom oss, tidlig om morgenen!!!! HUn sovner som en dupp om kvelden, der er hun super flink!!! Jeg har brukt babysafe (posene) til de to eldste, og det har vært effektivt. Litt sent å begynne med det når de er blitt så store??? Skal begynne med posen på minsten så snart hun passer inn i den, foreløpig er hun bare 3 mnd og posen litt stor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå