Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julegaver til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

* barna deres

* kjærester

* tantebarn

* foreldre

* søsken

* fadderbarn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* barna deres: 500-1000 kr

* kjærester : skal ha felles gave, eit eller anna til huset. 2000????

* tantebarn: Har ingen, enda

* foreldre: 300-500

* søsken: 200

* fadderbarn: Har ikkje

Skrevet

Barna: det han måtte trenge da (får i år ny seng til julaften) i tillegg til feks en liten bok eller noe under treet. Han er 3 1/2.

Mannen: vi kjøper ikke noe til hverandre, som regel. Vi pusser opp og kommer til å legge pengene i en litt dyrere parkett.

Foreldre: 2-400 kr. (til sammen tre sett foreldre)

Søsken: 2-400 på han også.

Fadderbarn/tantebrn: ca 200.

Skrevet

* barna deres ca. 1000 kr

* kjærester ca. 1000 kr + - alt ettersom

* tantebarn ca. 250-300 kr.

* foreldre ca. 250-300 kr

* søsken ca. 250-300 kr

* fadderbarn ca. 250- 300 kr

Skrevet

barna : alt fra 500,- til 1000,-

kjæresten: 500,- til 1000,- (i år blir det vel rundt om 1000,-, han skal få ei fiskestang han ønsker seg fra meg,i tillegg får han pakke fra datra vår)

tantebarn: 200,- (Har 9 tantebarn, i tillegg får søstra til han som sambo er fadder på gave til ca 200,-. De får for 300,- til bursdager)

foreldre: fra 250,- til 500,- pr par (3 foreldrepar totalt, mine foreldre får stort sett dyrere gave enn hans foreldre ettersom mine foreldre stiller opp og hjelper oss med barnevakt og alt annet som dukker opp, blir en liten takk for hjelpa i tillegg!)

søsken: ca 200,- (jeg har to, han har fire. De som har samboere får gave sammen. Jeg og mine søsken har snakka om å kutte ut gavekjøpet til hverandre, heller bruke mer penger på barna. Tror nok det blir slik neste år,må bare få med hans søsken på det også!)

fadderbarn: 300,-

Har så vanvittig stor familie, gir svært få venner julegaver, har rett og slett ikke råd til å gå til alle vi kunne ønske! Vi har bestemt oss for å gi stort sett alle litt billigere gaver til jul, og heller gi dyrere gaver til bursdager - da blir det ikke så mange på samme mnd!! :-) I år er jeg heldigvis kommet VELDIG godt i gang, blir vel ferdig i begynnelsa av november!! :-)

Skrevet

* barna deres, ingen som er født enda.

* kjærester- kjøper ikke julegave til hverandre

* tantebarn- har ingen

* foreldre- 400-500 pr forelder. skilte foreldre.

* søsken- har bare en søster, for 400-500

* fadderbarn- har bare en, 200-300,

Skrevet

* barna deres - ingen spesiell sum, kommer an på hva de trenger. Kjøper noe nyttig og litt ekstra.

* kjærester - her er det tanken som teller, ingen spesiell sum her heller.

* tantebarn - 150ca pr stk, har mange

* foreldre - 200-300 per par

* søsken - gir ikke julegaver til hverandre etter vi fikk barn

* fadderbarn - 150ca

Har måttet kutte ned på prisen, siden det blir så mange presanger. Kan ikke ruinere seg på julegaver.

Skrevet

*Barna: Jenta kommer i begynnelsen av des, så vet ikke helt...

*Kjæresten: Bruker ligge rundt 6-700.... i år skal vi kanskje "spleise" på felles ting til leiligheten.

*Tantebarn: har ingen

*Foreldre: Ca 700 til mine foreldre (felles), 300 til hans mor

*Søsken: Ca 350 til min bror

*Fadderbarn: Ca 200 på hver av disse... (har tre stk)

*Min søte lille kusine på 5 år: 200

*Venninner: Ca 150 (eller i underkant av en 100-lapp til de som har barn for da gir vi barna en liten gave i tillegg...)

Skrevet

Barna: 1000 eller mer. Kommer an på hva han trenger/ønsker seg.

Kjæresten: Ikke noe. Vi kjøper det vi trenger/har lyst på ellers i året.

Tantebarn: Rundt 500 kanskje noe mindre. Vet ikke, har ikke tantebarn enda.

Forledre: 500 til hver

Søsken: 500 til paret.

Fadderbarn har jeg ikke.

Det er sånne ca beløp da, det kommer helt an på hva de ønsker seg og hva jeg kommer over osv. I fjor fikk vår egen sønn julegave til 300 kroner. Det var noe han trengte og det er ikke summen det kommer an på. Gaver er det nok av uansett.

Skrevet

Barna: 1000-2000 kr

Mannen: 500-4000 kr (+/-)

Foreldre: 500-1000 kr

Søsken: 500-1000 kr

Fadderbarn: 200-300 kr

Svoger/Svigerinne: 300 kr

Skrevet

*barn: ca 5-600, kommer an på hva hun trenger, har lyst på(er bare 2,5år)

*kjæreste: vanligvis ca 1000, men i år tror jeg han får noe billigere siden vi har kjøpt leilighet og tenger ting i huset...

*tantebarn: 0,- (har ingen...)Jo forresten min kjære har jo en hel haug! (han har ca 15 søsken) I fjor kjøpte vil til barna av hans hel-søsken, vet ikke hva vi gjør i år. De er så mange at det blir veldig dyrt...)

*foreldre: mine 3-400 kr (veldig vanskelig å finne på noe til de, de har alt...) hans mor sender vi ca 2000 kroner til, hun bor i Uganda og har litt mindre å rutte med en oss her oppe... Så fordeler hun det til de andre i hans familie tror jeg.

*søsken: mine får tl ca 3-400 kr, hans får ingenting annet enn det mora hans får.(de er som sagt ca 15 st....)

*fadderbarn: har bare ett, han og broren får for ca 150-200 kr hver.

Jeg kjøper litt til noen veninner også, men gidder ikke å kjøpe masse gaver til 100 kr bare for å ha kjøpt noe(til voksne folk..), det blir bare stress.

Kjøper en gave til min bestemor da, hun er den eneste jeg har igjen. Men hun ønsker seg jo mest bilde av oldebarnet da...og det er jo ikke så dyrt!

Skrevet

*hun kommer først etter jul, men tror ikke vi hadde tatt helt av på julegaver til henne uansett. Når de er så små at de ikke skjønner noe av det syns jeg det er like greit å kjøpe en leke eller noe, klær og andre bruksting må de jo få hele tiden uansett. Jeg venter heller til januarsalget og tar klær og sånt da...

*siden vi skal ha baby har sambo satt en grense på 2000kr... så får tiden vise om vi bryr oss om denne...

*400kr til hver

*400-500kr til hver par, det er tre par

*400kr, de som er par får fellesgave med svoger/svigerinne

*er kun fadder på tantebarn, de får for rundt 400...

Skrevet

* barna deres : 1000

* kjærester: pleier å kjøpe en stor felles gave - ca 2000 pr stk

* tantebarn: har ingen

* foreldre: 500

* søsken: 300

* fadderbarn: har ingen

Skrevet

samboer: vi kjøper kjøkkenmaskin til hverandre

søsken: 300,- pr. pers.

foreldre: 300,- pr. pers.

venninner: 200,- pr. pers.

Skrevet

Barn: 500-1000

Ektemann: 500-1000 - mulig kombinasjonsgave til hverandre/huset

Tantebarn: 200-250 (har veldig mange..., slutter med gave rundt 15 år)

Foreldre: 300-400

Søsken: 200-250

Fadderbarn: 200-250

Dyrt med jul gitt!

Skrevet

* barna deres - 500-1000,- Kommer an på om det er noe spesielt de trenger, kjøper alltid en litt "nyttig" leke.

* kjærester - 1000 - 2000,- Ønsker seg klokke, så spørs hva jeg finner.

* tantebarn - i år skal jeg lage bilder til dem, så kanskje 50,- pr stk

* foreldre - de ønsker seg nye sofaputer, så da skal jeg sy. Kanskje 500,- til sammen i stoff.

* søsken - ca 200,-

* fadderbarn - lager bilde + liten leke til ca 100,-

*venner - ca 200,-

*besteforeldre - lager noe småting, de trenger jo egentlig ingenting.

Skrevet

Barna deres: har ikke ennå

Kjæreste: 500 kanskje?

Tantebarn: 200-300

Foreldre: ca 300

Søsken: 200-300

Fadderbarn: Har bare ett, og det er tantebarnet mitt. Gjør ikke forskjell på de selv om jeg er fadder på han ene.

Skrevet

* barna - ca 500,-

* max 200,- i år, siden vi skal kjøpe bil ;o)

* tantebarn - varierer...mellom 3-400,-

* foreldre - kalender til ca 250,- + en ekstra hjemmelaga ting fra vesla

* søsken - mellom 250 - 350,- (gir ofte mer i bursdagspresang vi)

* har ikke faddebarn, men hadde nok gitt ca 200,-

Skrevet

Hei.

Vil bare si at denne var en kjempefin tråd!! Jeg er hele tiden redd for at jeg ikke gir nok, men synes nok at det til tider har blitt litt dyrt. Nå skal jeg med god samvittighet skru ned litt på summene =)

Skrevet

Barn - har ingen enda

Kjærest - 1000-2000,-

Tantebarn - ca 200,-

Foreldre - ca 500,-

Søsken ca 500,-

Besteforeldre ca 200,-

Skrevet

-Har ikke barn enda

- Kjæresten min: mellom 500 og 1000, innimellom litt mer.

- Tantebarn: ca 200, men jeg er fadder til begge to. Ellers hadde det kanskje vært nærmere 150?

- Foreldre ca 200

- Søsken ca 200

- Fadderbarn: ca 200

Men jeg er ikke så veldig striks på det, hvis jeg finner noe som passer superfint, men koster f.eks 50 kr mer, så gjør ikke det noe.

I tillegg strikker jeg en del, slik at det da blir litt billigere. Men en hjemmestrikka genser har jo mye større verdi enn verdien på garnet alene:)

Skrevet

Så deilig å se at folk ikke nødvendigvis kjøper for mange tusen i gaver!

Har vært som Bula her tidligere at jeg har vært redd for å ikke kjøpe nok, men har etterhvert måttet skru ned på prisene da det har økt på med familie og fadder barn! Har totalt 8 fadderbarn nå, å det blir brått myyyye penger!

Her blir det skrudd ned på kjærestegaver eh... egentlig ikke han får kamera, jeg får ingenting. Har kjøpt nye continentalseng, så ble gave nok det!

Foreldregaver, blir satt ned med noen hundrelapper og har lyst til å hinte om å heller kjøpe mer til nevøer enn til søsken, vi har uansett så UTROLIG ulik smak!

Når slutter dere å kjøpe til fadderbarn da?

Skrevet

Kan nevne at jeg har 3 søsken og mannen min har 2, så det blir en del penger utav det. Hadde nok brukt mer penger på søsken hvis det ikke var så mange, og vi hadde litt mer penger:)

Skrevet

Barne våres= 500-1000 kr

Kjereste/mann= kjöper altis noe sammen.

tantebarn= ca 300-500 kr

foreldre= ca 500-700 kr

sösken= ca 500 kr.

fadderbarn=har ingen

Skrevet

Hos oss er det naturlig at fadderbarn får gaver til de er 18 år, og etter det om de fortsatt har kontakt med fadderne. Etter 18 år får de gaver på stordager - 20 år, 25 år osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...