Gå til innhold

Besvimte jeg - hva gjør en da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besvimte på jobb i dag. La meg visst fint og kontrollert ned på gulvet hehe

Føler meg litt trøtt, men ok. Trenger vel ikke ringe legen og sånt?

Noen med erfaring?

(sover dårlig i natt - reiste meg kanskje litt fort)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Om du besvimte på jobben, ville jeg definitivt ringt fastlegen min og fått sjekket meg. Kan jo bare være noe så enkelt som at du trenger å ta jerntabletter eller noe sånt. JEg ville ringt snakket med de, og reist hjem fra jobb for å slappe av..

Lykke til!

Skrevet

takk for svar:-)

Blei litt i villrede i.o.m jeg føler meg fin nå. Bare 4 dager siden jeg var på kontroll, og da så alt fint ut nemlig.

Skrevet

Kan hende du opplevde et blodtrykksfall (mange gravide har jo lavt blodtrykk) særlig hvis du reiste deg brått - da besvimer man fort.

Skrevet

Du bør absolutt ringe fastlegen din. Jeg har problemer med svimmelhet og at jeg har holdt på å besvime. Når jeg snakket med lege om det fikk jeg beskjed om at dersom jeg mistet bevisstheten måtte jeg kontakte lege med en gang.

Lykke til.

Skrevet

ikke uvanlig for gravide og oppleve blodtrykksfall eller jernmangel, og dette kan føre til svimmelhet/evnt. besvimelse.

jeg besvimer endel og er mye svimmel, selv om alt er i skjønneste orden med prøver. dette har jeg gjort endel år uten at de finner ut hvorfor. heldivis kjenner jeg det på forhånd slik at jeg får sjansen til å skynde meg å legge med ned før jeg besvimer.

så er nok lurt å ta det opp med legen din eller jordmora..

Skrevet

Du har nok hatt et blodtrykksfall som gjorde at du besvimte. Ikke uvanlig hos gravide. Du kan jo ta kontakt med fastlegen din for sikkerhetsskyld, men tror ikke du skal være redd iallefall:)

Ha en fin dag!

Skrevet

Tusen takk for svar alle:)

Jeg ringte legekontoret og de sa det samme som deg, Tuxie, at mister en bevisstheten eller har synsforstyrrelser skal en ta kontakt.

Så skal inn på en sjekk på onsdag i.o.m jeg føler meg fin nå.

Spørs om det må litt jern til eller noe sånt ja.

Skrevet

Jeg har vært veldig svimmel og besvimt. Viste seg at blodprosenten var fin, men jernlageret var 7. Altfor lavt. Har tatt jern i 5 uker nå, og det hjelper.

Sikkert ikke noe farlig! Lykke til hos legen.

Skrevet

uff - endte med å gå på do i hele dag, og begynte å blø litt:-( Så nå ligger jeg på sofaen etter ordre fra føden, og skal ringe opp igjen hvis det ikke blir bedre til i kveld.

Vet jo at det som oftest går bra, men klarer jo ikke roe meg akkurat.

Har heldigvis kjent minien der inne etter jeg kom hjem.

Men redd likevel:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...