Ella76 Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 Kom tilfeldigvis over gubben idet han holdt på å invitere en eks-dame som venn på facebook en sen kveld etter en halv flaske rødvin +.. Har aldri vært innom facebook og er svært lite informert om hele opplegget, spurte hvor lenge han hadde holdt på med dette, og fikk til svar at dette var første gang han var innom. Han såg ikke problemet med å ha henne som "venn" her, det er tross alt 6 år siden det ble slutt, hun har vistnok ny samboer + at facebook var jo så åpentlyst, alle kunne jo se hvem som var satt opp som venn (utenom meg som ikke er på facebook såklart) osv osv, men eg ble sur likevel. Lånte pc'en hans dagen etter og såg i mailen (har sånn mail som automatisk blir åpnet når man starter pc'en, ikke noe passord nødvendig), og såg at det som hadde vært av aktivitet på facebook var fra dagene før, ingenting tidligere, så det var iallefall sant at det var helt nytt. MEN, kjenner eg fortsatt er sur for det med eks-dama som venn, er det eg som er blitt helt sprø, eller synes dere det virker snålt? Det var MYE styr med henne når vi ble sammen, telefoner og grining, så eg har liksom hatt henne oppi halsen i alle år. Tror ikke de har hatt noe kontakt på disse årene, men en kompis er gift med en veninnne av henne, så litt informasjon har nok kommet inn den veien. Men eg skjønner bare ikke vitsen? Hvorfor ha kontakt med noen det ble slutt med for en haug med år siden, som man ikke har snakket med siden da, og hvor begge er etablert på hver sin kant? Prøver å tenke utifra mitt sted, men kan ikke komme på noen eks-typer som eg ville sendt en slik melding til.. Ville kanskje akseptert noen som "venn" der hvis de inviterte meg, men syns det er noe annet når det var han som "inviterte".. Off, dette ble langt, men setter pris på tilbakemelding/kommentarer..
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Tror ikke jeg ville tenkt så mye på dette. Jeg har hauger av x'er og y'er som venner på facebook og det er jo bare for moro. Samboeren min har sikkert også noen x'er uten at jeg vet det. Følger ikke med på hva han driver med der en gang. Det handler vel i bunn og grunn om å stole på hverandre og la fortid være fortid. Selv om jeg har en fortid og er venner med de på facebook betyr ikke det at jeg vil ha noe mer med de å gjøre enn litt moro på facebook. Ikke snakk om flørting en gang. De er jo bekjente selv om de er x'er.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 ja mannen min har masse x klassekamerater og venninner osv... Bryr meg ikke for de er gift og har barn selv, og både på min og manne sin side så står det hvem vi er gift med :) Men når han begynner med world friends og kommer med halvnakne jenter fra andre land, da liker jeg det mindre.....
*Vetlis* Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Skjønner poenget ditt. Men når det kommer til facebook, er det liksom om og gjøre å samle flest "venner", så det er noen x'er på lista mi også, men har ikke kontakt med dem av den grunn. Noen ganger blir man invitert som venn å da er det litt kjipt å si nei, andre ganger går det sikkert andre veien. Har blitt invitert av folk jeg har sett på skolen, men aldri har snakket med... helt dustete hele opplegget spør du meg.... Tror nok ikke du trenger bekymre deg :-)
Amanda- Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 siden det var sååå mye styr med henne forstår jeg det veldig godt... jeg tror ikke jeg hadde likt dette selv... men hev deg over det.. går no ut i fra du kan stole på han? men skjønner deg=)
Mamzen Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Hei! Tror ikke du trenger å bekymre deg for dette. "Alle" har facebook i disse dager og det er jo helt åpent. Jeg har feks både ekser og folk jeg nesten ikke vet hvem er, til og med folk jeg ikke liker noe særlig på facebook...Men det er jo arti å se bilder og hva folk gjør osv. Meld deg inn du også, skjønner at det høres skummelt ut om du ikke vet helt hva det er. Men OM du absolutt synes det er ekkelt, synes jeg du skal be han fjerne henne, eller be han legge inn romantiske bilder av dere osv hihi.
Dægern døtte Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Hjemme hos oss er det motsatt, jeg har akkurat meldt meg inn i facebook, syntes det er morsomt å finne gamle klassekammerater og venninner jeg har mistet kontakten med! Mann min er overbevist at facebook er noe i samme gate som disse dating-sidene på internett he,he. Har forsøkt å si til ham at han kan få passord til siden min på facebook, ber ham se på profilsidene mine osv., men han er overhode ikke interessert. Jeg tror hvis du hadde meldt deg inn selv eller fått låne profilen til samboeren din og sett litt inne på facebook så hadde du sett at det hele er ganske uskyldig tror jeg...
Piken på landet Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har facebook, og har invitert en av x ene mine. En annen x har invitert meg og jeg takket ja. Disse har jeg hatt et helt uproblematisk forhold til i lang tid. Men så har jeg en x som jeg har hatt et veldig turbulent forhold til, og som også har holdt på å ringt meg litt mens jeg og mannen min var i sammen. Han inviterer jeg ikke, både av hensyn til meg selv og mannen min. Ser ikke helt poenget med å gjenoppta en kontakt som har vært så turbulent. Men kommer ikke til og avvise viss han inviterer meg. Vil ikke lage noe surt. Jeg må jo si at jeg skjønner deg litt altså, ihvertfall siden det har vært så mye styr. Hva er poenget liksom? Hadde ikke blitt lei meg viss det var x dama som hadde invitert, det er nemlig ikke så veldig enkelt og avvise noen, men hadde blitt skuffa viss han hadde invitert henne først...
Prinsessene april05&desember07 Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Mannen har også x'r som venner på facebook. Hun ene maser til og med om hva jeg har som ikke hun hadde... (hjelpes, er 15år siden de var sammen) men merker jeg ikke bryr meg om det faktisk. Og jeg er ganske sjalu av meg da... For det er så mange år siden, og vi har jo alle x'r som vi har vært sammen med før. Det er jo bare sånn det er Og så lenge han ikke holder d skjult så serj eg ikke problmet. Hadde han holdt det skjult hadde jeg begynt og lure litt....
yasumi Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Hei, har selv en eks som venn på facebook, men så skiltes vi som venner da, uten noe "styr", og det var han som inviterte meg til å bli venn. Vi har har sendt meldinger også nå på Facebook, det har bare vært hyggelig. Ta det opp med han siden du synes det er et problem, men som du ser er det ganske mange andre her som har ekser til venner på Facebook. Opprett profil selv, da vel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå