Gå til innhold

er det skadelig å gå til tannlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikm på søndag.... og nå har jeg tannpine! lam dette være skadelig hvis jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke skadelig å gå til tannlegen for undersøkelse, men tannlegen velger nok å avvente en evt videre behandling dersom det er hull etc. Mener det var ammalgan som kunne vøre skadelig for fosteret jeg..

Men en kontroll kan du trygt ta;) tannlegen vet selv hva han kan og ikke kan gjøre under graviditet;)

Skrevet

de bruker jo ikke amalgam lenger... men det er ei tann som skal ut... (visdomstann)

hva med bedøvelse?

Skrevet

ja, den dosen lokalbedøvelse som skal til for å bedøve munnen, er visst så liten og ikke skadelig for fosteret. Irriterende å ikke komme på det stoffet som var skadelig!! men du kan trygt trekke en tann..

Skrevet

jeg husker tannlegen min ville helst at jeg skulle vente til etter jeg hadde født... men da var det bare en vanlig kontroll jeg skulle også da.. han hadde tatt meg inn viss det var akutt da.. det er bare å ringe å høre.. jeg var noen mnd på vei jeg da den gang.

Skrevet

Hei :)

Hadde akkurat samme problemstilling som deg. Jeg gikk til tannlegen, og sa at jeg muligens var gravid. Hun mente jeg absolutt burde trekke tannenh. Når vi er gravide går immunsystemet ned i munnen, er veldig vanlig med infeksjoner o.l. Så munnhygiene er visst veldig viktig under graviditet. Så hun sa at det var veldig lurt å gå til tannlegen når vi planla å bli gravid, slik at vi hadde tatt en sjekk. Og det var ingen problem å trekke tann selv om jeg kanskje var gravid. Lokalbedøvelsen er ikke skadelig for et evt foster. Bare obs at du ikka tar for mye sterke smertestillende etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...