Gå til innhold

Jeg trenger råd. Kan du er du snill ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som har en tvilling (jente)på 15 år. De bruker penge på en vanvittig måte. De er helt ute av kontroll. Faren tjener normalt med årsiinntekt på 200,000.Men de tror at faren er rik og maser mye for å få penge. Moren er mot dette og går ikke med på den skyhøye utgifter. Tvert i mot låner faren penge for å få dekke barnas utgifter. Jeg ser hvordan de manipulerer faren til å få penge. Han prøver å sette grense for dem men han dessverre tenker med hjerte og ikke hjerne. Jeg snakker om gjennomsnitt 9000 kr hver mnd. De pengene gåt til å kjøpe dyre klær fordi det er status. i tilegg kommer ringkontant flere ganger+ matpakke penge+...Skole er blitt en mote show for å vise seg selv. De jentene er ikke normale syns jeg.

Det er faktisk faren som overbevist barna at de er rike. Faren har gjeld for mere en 2,000,000 kr til banken. Men han stopper ikke dette.

Morsomste punk er det at barna tar ikke kontakt med faren over 1,5 eller 2 mnd. De snakker med faren via sms. Bare sender sms når de trenger penge. Hvis han nekter det da sier de til faren at de hater ham. og kaller ham med masse stygge ord. Men faren bryr seg ikke om dette og syns at det er helt normalt. Og han er like glad i dem.

Jeg har prøvd å hjelpe ham til å sette en grense for dem men jeg ble feil tolket. Barna tror at jeg er sammen med ham for å suge pengene hans. Jeg har intekt 3 ganger mere en han. Så jeg trenger ikke pengene hans.

De har lånt penge av meg i begynnelsen og de har ikke betakt den tilbake. Fare vet om dette men sier ikke noen ting til barna. Det er likspm at jeg hadde PLIKT til å gi dem penge. Jeg har sagt engan om at de må betale den tilbake. Hva tror dere jeg har hørt? Jaaa. men du er rik og er det best at du glemme det.

Er det noen ting jeg kan gjør eller .. ?

eller

Skal jeg trekke meg tilbke og bare være obsevang?

Jeg vil bare hjelpe faren. fordi jeg elsker ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha, ha, ha... Tror det er litt sent for deg/dere og være våken nå - det er skole i morgen. God natt!

Skrevet

Jeg tror du er blitt misforståt. Jeg er en voksen dame over 30 og har 2 barn selv. Hvis du ikke har noe råd så... vær vannlig å la det være

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke helt hva du sikter til, frakk?!

Skrevet

Du må jo bare prøve å forklare pappaen at dette går ikke. Er dere i et forhold så bør du jo kunne stille litt krav til økonomistyringen hans (som er jo totalt ute av kontroll pga disse jentene).

Dersom dere bare er venner så må du jo prøve å komme med venlige råd, for dette er jo bare helt hårreisende.

Et annet alternativ er jo selvfølgelig å ta seg en prat med jentene, fortelle at pappaen har lån til langt over ørene pga de og at han rett og slett ikke har råd til dette styret deres. Om de vil at han skal forgå økonomisk så er det akkurat det de bidrar til. Rett og slett spille på samvittigheten deres.

Skrevet

Vi er ikke bare venner. Vi har plan til å gifte oss og bo sammen under et tak. Jeg har fortalt ham noen ganger før man han vil ikke høre på meg. Hvis jeg snakk på alvor da tror han at jeg vil ikke han skal bruke penger til barba sine. Han sier at folk reagerer forskjellig og jeg gjør sånn.

Han blir gal hvis jeg snakke med jentene om dette. Han vl ikke vise realiteten til barna. Han vil at barna skal tror på det at han er rik og gi dem en falsk status.

Jeg elsker ham så høyt og vil ikke slike ting sette vårt forhold på spill . På andre siden kan jeg ikke bo sammen med ham med slike holdning som han har mot barna sine.

Skrevet

Om han tjener 200 000 i året som du sier så har han etter skatt ca 12000,- utbetalt i måneden eller dersom han har 200 000 utbetalt hvilket blir ca 16 000,- i måneden, da er det vel i grunnen ikke så mye å si.. gir han jentene sine 9000 i måneden er han i deep shit... hva betaler han gjelden sin med da??? Og hva spiser han, eller hva betaler han strømmen med??... dårlig regnestykket det der.... Og om han får låne mer nå, trenger noen i banken en ny kalkulator....

Skrevet

Du må nok bare innse realiteten, du kan ikke bo og være gift med en mann som skakkkjører sin egen, og også din når dere blir gift, økonomi på denne måten.

Du får nok fortelle han at du er glad i han, men dette går bare ikke. Du bør nok bare sette ned foten. Enten ordner han opp, eller så ordner du opp. Uansett så kan det ikke være slik om dere skal leve sammen som en familie.

Skrevet

han driver med sin egen bedrift og tar penge fra kasse.Selskapen hans går i underskudd gradvis mer og mer.

Skrevet

Du kan ikke hjelpe ham hvis han ikke vil ha hjelpen.

Men jeg ville ikke på å flytte sammen/gifte meg med noen som ikke har den minste kontrollen på økonomien.

Kommentaren hans "men du er rik og det er best at du glemmer det" viser at han er temmelig uansvarlig hva gjelder gjeld. Ikke mange kreditorer som glemmer!

Snakk med jentene, du kan prøve, men det vil nok ikke nytte. 15 år, de har ikke helt oversikt og tenker mest på sine behov. Nei, løsningen er faren. Så lenge han ikke slutter å gi til dem, vokser hans gjeld.

Hvordan betaler han egentlig regningene sine?

Skrevet

Det er vel ikke så lurt!!! Hva sier revisor da?? alle uttak må jo dokumenteres...

Skrevet

Tenk veldig godt over hva du og barna dine skal gjøre om han skakkjører økonomien når dere bor sammen? Han virker fullstendig uten kontroll på noe som har med penger og oppdragelse å gjøre... Er dette noe å dra to unger oppi?

Skrevet

Revisøren har gitt ham varsel om dette. Men han p en eller annen måte fixer den.

Skrevet

Jeg vil takke alle dere som har vært engasjert og ga meg gode tips. Jeg er helt enig med dere. Jeg kan ikke bo /gifte meg med en som er ikke i stand til å styre økonomien i riktig rettning.

Hvis han går i konkurs da er det tidligvis meg som får en skikkelig smell.

Jeg har et problem til. Faren til barna vil ikke kjøpe noenting til barna for å presse meg mer økonomisk.Jeg vet ike hvorfor og jeg bryr ikke meg om det. Dette er ikke problem.

Probleme er at kjæresten min vil ikke kjøpe noen ting til barna mine.( bortsett fra godteri.). Han sier at :Jeg tar hensyn på faren til barna. Hvis jeg kjøpe noen ting til barna da har jeg påvirket på barnas følelse mot sin far. Jeg er en far selv og vet hvordan det føles. Hva syns dere om det? Har han rett? eller er det bare unskyldning?

Skrevet

så det er greit at du gir\låner bort ting\penger til barna hans menikke omvendt??

hadde mannen min funnet seg ny dame og hun hadde kjøpt ting til vår lille jente.. ja hva så, syns da bare det er hyggelig jeg.. blir el det samme hvem som gir hvem ting.. om det er mamma'n min eller en ny elskerinne.. men men,

husk at vis han går konkurs eller får no til inkasso i verstefall namsmann så kan dette gå utover deg oxo, og gifter dere dere sitter du like fint i det osm han med tanke på lån osv osv

jeg vil at du skal tenke over livs situasjoe din litt

er det riktig å dra deg selv og to barn inn i en slik situasjon??

jeg skjønner at du er veldig forelsket og vil gifte deg med han osv, men kjære deg, en slik økonomo er ikke verdt å gifte seg inn i

ikke ta det feil, men jeg syns du skal sette hardt mot hardt.

enten får han kutte ut det penge tullet sitt eller så går du, da gir du ha valget å han får IKKE valget mellom deg å barna, han får valget om å styreøkonomien sin og deg,

uff unnskyld om jeg virker sur.. er kun oppgitt.. ehhe verdeni dag:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...