Gå til innhold

Metthetsfølelse - magesår - kreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymra/undrende. Har den siste måneden hatt et eller annet tull med magen, og det pleier jeg ALDRI å ha. Begynte med en ubehagelig metthetsfølelse som jeg gikk med i en ukes tid, kombinert med kvalme. Kastet også opp en natt. Så en del halsbrann og murringer øverst i magen i et par uker og nå har jeg hatt denne irriterende metthetsfølelsen igjen en ukes tid, med kvalme flere dager og oppkast en dag. Føles som jeg har spist en hel godtepose selv om jeg ikke har spist på 6-18 timer. I går hadde jeg skikkelige magekramper, rundt navlen, mest på høyre side. Har ikke hatt konstante eller regelmessige magesmerter, men er litt øm når jeg trykker øverst i magen. På ettermiddagen har denne metthetsfølelsen blitt påtrengende ca 2 timer etter middag.

Min mor mener jeg har fått magesår og at jeg må til legen, mens jeg selv har fått litt angst av å sjekke nettsider fordi denne metthetsfølelsen ofte er et symptom på kreft i magesekken...

Er det noen her som har litt peiling på dette? Evt. har hatt lignende symptomer selv? Jeg har rett og slett ikke lyst å gå til legen enda, og det er jo mulig at det bare er en periode jeg er inne i...

Kan noen være snill og poste dette på skravle for meg? Tusen takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du bør absolutt gå til legen. Be om hensvisning videre. Ligner på symptomer jeg hadde, og jeg fikk påvist gallesten.

God bedring:)

Skrevet

Jeg har hatt magesår og jeg synes ikke det du beskriver her høres ut som det værtfall.

Det var helt for j..... vondt og det var liksom at det brant i mellomgulvet.

Men ta deg en sjekk så får du værtfall bekreftet eller avbekreftet hva det kan være:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...