Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg har begynt å få problemer med avføringen, og i dag etter endelig å gått på do var det blod i avføringen. Det har fortsatt resten av kvelden med litt blod på papiret, vet det kommer bakfra. Kjennes ut som det er en liten boble utenfor endetarmen. Er det hemorider? Og hva gjør jeg evt? Aldri vært borti dette... Håper på mange gode svar, syns det er flaut så jeg er anonym
glad i mange barn Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 jeg har ikke opplevet et sjøl men det er nåk hemorider ja.og det er helt normalt å få i svangerskapet,er nåk desverre en av mange plager som kan oppstå men det er ikke noe flaut.er du mye plaget og om det gjør vondt så fins det mange gode salver resepfritt på apoteket,er en veldig god som heter scheriproct og den lindrer.og det er og normalt å få problem med avføringen under svangerskapet,og når avføringen er hard blir det ekstra press på tarmen så hemoridene får ekstra medfart og blør.så kjøp en flaske betulac på apoteket samtidig,ta 5-10 ml daglig ved hard mage og avføringen blir glatt og smidig.bruk hemoridesalven spes. etter do besøk. men drikk mye vann og spist grovt og evnt svisker o.l så gjør det og susen på tarmsystemet,lykke til plagene vil nåk debbe ut etter svangerskapet får en tro............................ :-)))))
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Er det mye blod/friskt blod? Eller noen prikker, på en måte, som du skjønner er fra huden rundt og ikke selve avføringen...?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 jeg fikk å friskt blod fra endetarmen igår.. men ikke noe vondt eller ubehagelig.. akkurat som det er noen sprekker der..
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 På apoteket har de produkter som kan hjelpe. I tillegg vil jeg anbefale knipeøvelser, de hjelper også for å holde ting litt i orden i rompa.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Det er nok hemorider. Har hatt dette problemet i alle mine svangerskap(mitt 3 dette) og det er heldigvis hjelp å få :-) Jeg bruker Alcos anal stikkpiller og salve som fås kjøpt på apoteket. Funker kjempebra. Spis masse fiber og drikk mye vann. Hvis du fremdeles er hard i magen kan du kjøpe Duphalac som er en drikk som gjør at avføringen ikke blir hard. Som trøst så kan jeg si at du helt sikkert blir kvitt hemoridene etter fødselen. (ca 3-4 uker etter). Og husk; Du er ikke alene om å ha dette. Det er faktisk veldig vanlig, spes i svangerskap :-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk for svarene Godt å høre jeg ikke er alene, regna ikke med det heller egentlig. Hørt det er vanlig i svangerskapet. Blodet var ikke prikkete, det var ferskt blod, ikke så mye. Men jeg har aldri blødd fra bak der, så jeg ble ganske overraska. Ikke hatt noe vondt eller blødd noe mer etter inlegget i går kveld. Får se det an om det fortsetter, plager det meg ikke er det jo greit. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå