Gå til innhold

Min prater ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men han babler masse, men det blir ikke noe særlig ord. Vanlig? Eller er det slik at de fleste som ikke prater heller ikke prøver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel?

Min babler masse, men ord er det ikke mange av, mamma, pappa, nam og hei. Men ikke alltid på rett sted. Men han hermer etter lyder, og det virker som han forstår. Tror ikke dette er helt uvanlig. Han er 16 mnd.

Skrevet

Jenta mi er 17 mnd, og snakker ikke. Babler en hel del, sier namnam når hun spiser noe godt (er jo forsåvidt snakking det).

Men hun forstår veldig mye, og kjenner igjen folk, gjenstander osv.

Klarer å gjøre seg forstått mesteparten av tiden.

På 15 mnds kontrollen ble det ikke gjort noe stort nummer av det, siden hun tydeligvis hører godt og forstår oss.

Skrevet

mini snakker ikke mye, men har løsnet litt nå i det siste :) han er 19 mnd og sier :

nam

nei

me - betyr mat, melk og mer :)

mamma

hadet

hei

hallo

æsj

tante

dss - pus

ellers er det masse babbel :) det kommer når det kommer!

Skrevet

Det varierer nok veldig og er nok helt normalt.

Minste her er 16 mnd og har sikkert 70 - 100 ord iallefall, men elstemann paa samme alder hadde en 3 - 4 tenker jeg. Han sa vel mamma, lys og et eller to ord til.

Det loesnet veldig rundt 20 - 22 mnd alderen hos eldstemann og paa 2 aarskontrollen laa han plutselig over snittet :)

Skrevet

det er så store forskjeller på barn at normalen har et stort spekter..;) snuppa her er kjempe flink til å snakke. hun er 17 mnd og kan vel en minst 200 ord. kan telle til 12 osv. hun er veldig tidlig ute så blir jo helt feil å sammenligne med henne. men så lenge han babler og lager lyder så er han på vei så du kan bare ta det med ro.

så får du heller tenke på at du slipper å ha en som tyter hull i hodet på deg...hihi..sånn som snuppa her gjør..;)

Skrevet

Det aller viktigste er at de faktisk forsøker. Så vær glad for bablingen, du. :-)

Skrevet

ååå..akkurat sånne innlegg kan man jo spare seg for når folk faktisk skriver inn at de er bekymret. Ikke missforstå. Helt i orden at du er stolt av babyen din. Det hadde jammen meg jeg også vært. Men når hovedinnlegger er bekymret for at barnet hennes sier lite hjelper det fint lite at du skriver hvor mye ditt barn sier (selv om du pakker det inn i..."alle barn er forskjellige, ikke sammenlign barnet ditt med mitt"...Hvorfor skriver du et sånt innlegg om du anbefaler HI å ikke sammenlikne?

Skrevet

min sier ingen forståelige ord. Han er 17mnd nå, sier ikke mamma engang:-( Men jeg merker jo at han skjønner godt endel av det jeg sier. Han er meget fysisk aktiv, og har vært tidlig ute med å sitte, krabbe, stå opp og gå. Har hørt at når de er tidlige motoriske kan språket komme "i bakgrunnen" på et vis, at de ikke begynner å snakke så tidlig. (Vi er i tillegg en tospråklig familie da)

Skrevet

Takker for mange hyggelige svar. Jeg har kanskje tenkt at han egentlig prøver å si noe med denne bablingen, og at jeg bare ikke skjønner det enda. Men det kommer nok snart =)

Til deg med unge som snakker masse- Jeg skjønner at du vil skryte, men du får ikke meg til å føle meg noe bedre, og det vet du nok. Hvis du føler deg skikkelig feit en dag så føler ikke du deg noe bedre om en supermodell kommer bort til deg og sier at du ikke skal sammenligne deg med henne?

Skrevet

Min er sånn som din, babler MASSE men det er ikke så mange lyder som jeg forstår som ord. Men det kan være, som du sier, at det er ord men vi bare ikke har forstått alt enda;) Mamma hører masse ord inn i bablingen, jeg er mer skeptisk...

Det kommer når det kommer, men at han babler er veldig positivt for da viser han interesse for å kommunisere.

Skrevet

Min eldste snakket ikke noe særlig han heller før nå den sist mnd.Da har ordene kommet som en foss....Han ble to år på torsdag...

Skrevet

For å være ærlig, syns jeg det er unødvendig av de som legger inn innlegg og forteller at ungen kan si minst 200 ord osv... gjør vel ikke saken bedre da??? la heller være å svar... irriterende å lese sånne innlegg hele tiden..

Skrevet

den var til mai mamma 06 ett eller annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...