Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres da de sluttet med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 2 år og 3 mnd for å være nøyaktig, og har ikke sluttet enda. Han sitter på do og potta, men det kommer aldri noe da. Stresser ikke med dette altså, men lurer bare litt på dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Sønnen min var 3år...

Skrevet

Jenta vår sluttet rett før hu ble 2 år

lillegutt sluttet når han var 1 år og 9 mnd.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

1år og 9mnd....jøssess...har du noen lure triks? hehehe

Skrevet

Jenta mi sluttet med dagbleie da hun var 2år og 2mnd. Akkurat sluttet med nattbleie nå, 3år og 5mnd. Kunne sikkert sluttet før med nattbleie, men jeg var nok litt lat...

Skrevet

Litt forskjellig

1.mann var 3 år ( han ble 3 på sommeren, lettere å slutte da) Men nattbleia var på litt til.

2. mann var 2 år og 2 mnd da han sluttet på både dag og natt helt plutselig ( og har aldri hatt et uhell heller)

3. (jente) var 3 1/2 tror jeg.

4 mann var også 3 år den sommeren han sluttet ( men nattbleia satt på lenge etter)

5 ( jente) var 2 år da hun sluttet med bleie på dagen. Nattbleia er enda på, hun er 3 1/2 nå.

Jeg har aldri stresset med bleieslutt, det er noe som må komme når de føler det naturlig selv tror jeg ;)

På yngste hadde vi potte ståenes her i stua ( da doen var nede) og hun bare startet med å sitte på den som en lek. Helt til hun plutselig fant ut at det var jammen bedre å tisse der enn i bleia ;))

Tror rundt 3 års alderen er mest vanlig. Også er det lettere om sommeren da ;))

(slippe dress og slik når man er ute og leker)

Men, hun som sluttet da hun var 2 - hadde fortsatt bleie et par mnd da vi gikk ut av huset. Ønsket ikke at hun skulle gå rundt å tenke på at hun måtte forte seg på do ( for det kommer gjerne fort;)) Eller kanskje det var meg som ikke ønsket en vannpøl på senteret ?? ;))

Skrevet

Eldste var ca 3 år.

Ble 3 år tidlig på høsten og begynte å gå delvis uten på dagtid den sommeren. Brukte bleie om natta og på lengre bilturer. I barnehagen tok de på bleie når de skulle ut på tur og hvis det var regntøy/dress-vær. Litt usikker på når det ble slutt med bleie på natta og under regntøy/dress, men var vel i løpet at vinteren tror jeg.

Minste nærmer seg nå 2 år. Hun er tidligere ute enn eldste med det meste, så regner med og håper hun blir tørr til sommeren.

Skrevet

nei har ikke det, er lettere sjokkert enda. Han bare begynte å si bæsje do.... vi bare fulgte opp, også var det gjort.

Han bruker bleie på natta da, glemte å skrive det.

Snuppa sluttet både natt og dag da hu var to.

Skrevet

2.5 år på dagen, hadde den på seg på natta i litt lengre tid (jente)

Skrevet

sønnen vår sluttet da han var 2 år og 3 mnd. mens datterea vår er nå 2 år og bruker fortsatt bleie, sitter på potta og tisser.

Skrevet

Jenta mi som nå er 7,5 år sluttet med bleie da hun var 3 år.

Gutten vår som er 4,5 år er enda ikke sluttet helt, har prøvet i 1 år med han :(

Skrevet

Tror eg var litt heldig der,gutten min sluttet med bleie dag og natt rett før han fylte to år! men det er jo ganske tidli og han gjikk ikke i bhg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...