Gå til innhold

Da har jeg født;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

endelig kom jenta;)

våknet tirsdag morgen med rier, de kom regelmessig men stoppet litt opp innimellom. kom mer regelmessig 6-7 min mellom og varte 1 min, men ingenting mer, slik var det hele tirsdagen, da hadde jeg ikke sovet å nesten ikke spist.

for på føden, men da stoppet jo riene opp med en gang, og begynte selvfølgelig på veien hjem, hadde kun 2 cm åpning. onsdagen ble det verre og verre og jeg hadde fortsatt ikke sovet eller spist, riene var blitt mye sterkere, snakket med JM som jeg har hatt hele veien og som er min nabo om råd, skulle komme opp på føden når hennes vakt begynnte kl.15, der var riene ikke sterke nok, men de kom nå vertfall.

fikk en pille til å sove på, men gikk det ikke over skulle jeg ta kontak, gikk hjem, fikk ikke sove og riene ble bare sterkere.

Vi kjørte tilbake til føden, var der kl.22, ble lagt inn, fortsatt med 2 cm åpning, men fikk en sprøyte i lårtet (petidin) for at jeg skulle få søvn.

kl.00 slutten den å virke, jeg fikk ikke ro på føden så kl.03 kjørte vi hjem igjen, riene var nå veldig ubehagelige. .

Jeg gikk hjemme hele natten, da knakk jeg sammen, nå var det såå vondt og uten mat og søvn ble ikke saken bedre;( Torsdagen kom og jeg bare gråt på hver ri, hadde ikke krefter, ringte sambo kl.14 at nå SKAL vil til føden, kjørte opp med ett lite håp, joda 4 cm åpning, ble lagt inn for nå var fødselen startet.

tiden gikk og vondere ble det, men det var ikke det verste enda, gikk rundt og pustet meg godt gjennom, husker ikke klokkeslett men neste gang de målet åpning var det 6 cm og jeg ble kjempe glad skikkelig motivert, men det var da det sa stopp, jeg klarte ikke mer, stoppet på 7 cm, vannet tok de for å få en fortgang i sakene, riene ble verre,jeg hadde problemer med pusten osv. lystgassen var ikke til å puste i,kom utor rytmen med den;) hehe. . sambo stakkar fikk bare kjeft hver gang riene kom, for jeg synes veldig synd i meg selv. . kl 23.30 gikk min kjære snille JM hjem og panikken kom, jeg hadde ikke lengre kontroll, riene kom før de første var ferdige og jeg hadde ikke pause, fikk ny JM som tok kommando og satte meg på drypp, fikk ikke valget selv. . men godt var det, riene bygget seg opp og det var nesten full åpnig. men fikk ikke presse, ctg satt hun på, jeg lå fast i sengen med intravenøs stativet på høyre siden og den teite ctg på venstre, så der ble jeg bare liggenede,kom meg så vidt gjennom riene nå. .

men så komme trykketrangen, jeg trykket å trykket, hørte ikke på noen lengre, ville jeg trykke så trykket jeg klarte ikke å holde tilbake lengre. men trykke trangen var bakenfra og helt grusom, nå lot jeg alt bare gå av selg selv, trykket og trykket, JM beg å gjøre klar, da forstod jeg st jeg kunne bare gi alt jeg hadde, snart skulle jeg fø møte min lille, det var motivasjon nok, glemte smerten,trykket for allt jeg nå hadde å kl.01 var hun ute;)

lile Thea Imilie føst 19.10.07 kl.01 51cm, 34 cm rundt hodet og 3166gr;) perfekt.

jeg var veldig uheldig egentligt gikk med maserier/modningsrier i 50-60 timer, var de som slet meg ut. .

fødel varte 9 timer fra åpningstiden, 3 timer etter at vannet ble tatt, og fra første pressri til jenta var ute tok det 7 min;) så hadde jeg sluppet maseriene så hadde jeg hadde en mye kjekker opplevelse av fødsel. fikk kun 2 små pyntesting.

er riene som er vonde, ikke det å fø, å føde var en lettelse for min del vertfall;)

kom hjem idag, og lille hadde ikke tatt av men lagt på seg hele 20 gram, vi lå på hotelle så der slappet jeg mye mer av sammen med sambo og lille Thea. anbefales;)!!

Elsker rollen som mor,og ønsker dere alle andre lykke til med deres siste dager her inne,;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille jenta!! Nyt tiden framover ;o)

Skrevet

Gratulerer så mye med Thea!!!

Kos dere!!!

Skrevet

Gratulerer såå mye med ditt lille nurk=)

Skrevet

gratulerer=)))

Skrevet

Gratulerer så mye! Stakkars deg, hørtes ikke noe morsomt ut å være så utslitt før selve fødselen satte igang nei...kos dere nå da :o)

Skrevet

Gratulerer så mye:-)

Skrevet

takk;) vi koser oss kjempe masse, er helt fantastisk hvor perfekte de er;) sitter her som verdens stolteste;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...