yess!!vi blir 4 i februar:-) Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Vi holder på å bygge nytt hus og lurer litt på hva vi skal ha på gulvet til sønnen i huset. Gulvbelegg, parkett, laminat...???
-Lin Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Har dere råd, så velg kork! Wikanders er veldig bra. Det har vi akkurat lagt på snuppa sitt rom. Varmt, mykt og godt å leke på, støydempende, det er naturlig og det er veldig lett å holde rent.
LisaColli Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 vi har et ugly gulvbelegg.. vil bytte ut ja! har laminat i stua, det er veldig gulvkaldt med det altså.. parkett er bedre sånn sett.. hmm.. hva med et fint gulvbelegg? hadde sånn som så ut som parkett da jeg bodde hos pappa. det er ikke så dyrt:)
*ale* Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Belegg til de er ca 4 år, og den verste tusj på gulvet- faren er over, så pusser vi opp og de får sånn laminat- tarkett greie.. Hehe-- Men mest for at det er belegg på rommene i utg punktet da, Pussa opp til eldste da hun ble 4, gjør sikkert samme med minsten...
LisaColli Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 kork? er du helt korka?? hehehehe sorry måtte bare visste ikke at det ble brukt på gulv!
børdi Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 vi har laminat, men ville lagt parkett om jeg skulle bygge nytt,, mye lunere
Mamma Mim Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Kork er bare helt Fantastisk!! Finnes i plater ala parkett/laminat, som man enkelt klikker sammen.. Supert! Dette skal vi ha når vi flytter i eget hus! For øyeblikket har vi malt ett gammelt tregulv lyst, lekkert det også...! Lagt på tepper for lunere lekeplass..
yess!!vi blir 4 i februar:-) Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2007 Har faktisk tenkt på kork, men hvor finner jeg fine kork"belegg"?? synes de vanlige er så stygge:-/eller finnes bare vanlige kanskje? Sønnen vår er snart 4,5 år, men nesten 5 år når vi flytter inn. Han er forresten i den verste finne-på-å-masse-rart-å-ødelegge-ting-alderen nå...merkelig altså, han skulle vært over den alderen nå?
tine29 Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har parkett. Syns det er lunt og godt=) Blir mye hakk, men det er det i resten av huset også..
Mrs. Bouquet Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har parkett og løst teppe oppå. Synes det er penere enn kork. Laminat hadde jeg aldri valgt, føles kaldt og ukoselig, selv de dyreste. Kan nok bli noen hakker og riper i parketten på et barnerom, men er ikke værre enn at dere kjøper en billig type som kan byttes ut om det blir veldig stygt. Vi har kjøpt et fra Kärsh som er 7 mm tykkelse, det kan ikke slipes, men skal tåle mer, prisen er ikke til å klage på og man merker ingenting til at det er tynnere. Linnea kalles de som er 7 mm. og man har mange typer treslag å velge mellom, overflatebahndling og om treet som er valgt ut har klassisk design eller mer røff natuelig design. http://www.kahrs.com/no/Consumer/Products/Floors/Collection/Pages/SelectCollection.aspx
Bambi på slankern Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Hei! vi holder også på å bygge, og jeg prøver og overbevise sambo om at kork på barnerommet er bra!!! koster litt mer, men er helt supert mtp lydisolering og varme... Fåes kjøpt i de fleste ineriørbutikker tror jeg.. fargerike her hos oss har bla et godt utvalg:) Lykke til:)
Mamma Mim Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Finnes i flere forskjellige design! Slitesterk lakk oppå, så deet ikke blir ødelagt om de små finner p ånoe lurt...
mayaya Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Vi har laminat med løst teppe oppå: Laminatet tåler det alt, og teppet gjør det lunt. Samt at det er bare å stappe det i maskina :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Vi hadde kork før , var det da vi flyttet inn - grusomt og det var stygt (ble fort ødelagt). Har lagt laminat? på soveværelsene og kjøkkenet. Sånn bjørkefargede plater man klikker i hverandre. Superfornøyd.
mayaya Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 Mener også sånn klikksystem som Newton her ja, kom plutselig på at det kanskje heter noe annet? Det jeg mente med laminat iallefall :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå