Gå til innhold

hvor mye skal jeg forvente fra jobben??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i produksjon, og det er mye gåing på hardt murgolv, og mye løfting.. Jeg blir fort sliten og er allerede 50% sykmeldt (18 uker) Det blir mye stress, fordi vi har så mye å gjøre, og korte leveringstider... Vi er for tiden 4-5 ansatte i produksjonen

De gjør ingenting for å gjøre arbeidet for meg enklere, men de sier jeg må tilrettelegge meg selv og gjøre bare det jeg klarer. Men jeg har ikke så mye valg, for arbeidet må jeg få gjort, og alle andre har så mye å gjøre at de ikke kan hjelpe meg med det jeg ikke klarer.. Så å tilrettelegge meg selv er egentlig umulig...

Men hvor mye kan jeg forvente at de skal gjøre for meg??

Hva gjør deres jobb for dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan svare?

Skrevet

Hvis det blir for vanskelig kan du jo be om aktiv sykemelding. Da skal bedriften sette inn en annen person i jobb for deg, sånn at du på en måte blir "til overs"...på den måten får du jobbet i eget tempo uten at det går ut over noen at du tar det litt rolig.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Arbeidsgiver skal tilrettelegge for deg! Gjør han eller hun ikke det så har du faktisk rett på svangerskapspenger.

Tror det er slik at du må til lege for å få skriflig hva som må tilrettelegges.

Skrevet

Jobben din SKAL tilrettelegge jobben din om legen ikke mener du kan jobb den jobb du har nå. Er dessverre ikke alle sjefer som vet dette. Min gjorde ikke.

Gå til legen og fortell hvordan du har det på jobben og be h*n skrive en

sykemelding hvor der er krysset av på 2.12 A+B: Antas personen på sikt å: A: kunne gjenoppta nåværende arbeid B: ha behov for tilrettelegging i arbeid.

Da skal jobben tilrettelegges før du kan jobb igjen. Dette skal dere diskuterer i samarbeid og skal skrives ned og vises til legen før det er "offisielt".

Om ikke der blir tilrettelagt innen 6 uker eller der ikke kan tilrettelegges har du krav på svangerskapspenger.

Jeg jobber også med tunge løft og står hele tiden på hårdt betonggulv. Har fått tilrettelagt 60% og går på svangerskapspenger 40%.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...