Gå til innhold

HJELP!! Hva f... er dette for noe da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stikkende smerter( intense smerter!!!) på venstre side av magen, helt oppe med ribbeina - samt stikkende smerter (intense smerter her også!!!) på venstre side på rygg.....??? Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd det sto en kniv tvers igjennom ryggen og ut ved magen :o!!! Sinnsykt vondt!

Skal heldigvis til legen min i morgen, og håper jeg får svar og kvitt problemet, dette er rett og slett helt forjævlig! (unnskyld språket) Klarer verken sitte, stå eller ligge nesten, beste stilling er å ligge på rygg.

Har hatt dette i noen dager nå....noen her inne som har en fiks ide om hva dette kan være?? Takker for alle svar.

Er forresten 24 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som det jeg hadde når jeg var rundt uke 24.. først dro jeg til legevakten men ble sendt hjem uten noe forklaring på hva det kunne være.. trodde jeg skulle gå under jorda så vondt hadde jeg det.. kom hjem og bare lå i senga og kunne ikke røre meg.. det gjorde faktisk vondt selv om jeg holdt pusten.. kunne rett og slett ikke røre på meg uten at det kjentes ut at det var en kniv der som stakk inn og ut. sovna etter jeg hadde tatt 2 smertestillende men våknet rundt 4 på natten og min mor var nødt å ringe ambulansen.. måtte hentes med båre og jeg var sikker på at dette var verdens undergang.. på sykhuset tok de maaaange maaaaange prøver og sjekket om nurket hadde det bra (og det hadde han) var bare jeg som hadde det så vondt.. legene sa det kunne være blindtarmen men det kunne de ikke være 100% sikker på.. så de kom inn å sjekket tempen min stadig vekk.. for hadde jeg fått feber ville de tatt den.. men jeg fikk aldri feber.. så da tenkte de på galleblæren.. de tok ul og alt stod bra til med den og.. hva kunne dette være da tenkte både jeg og legene.. jeg lå 2 dager 2 på sykhuset mens de tok prøver så det holdt.. og jeg ble ikke noe bedre bare av å ligge der.. var smertestillende så gjorde slik at jeg holdt ut. og etter de 2 dagene kom de endelig med en konklusjon selv om de ikke kunne være 100% sikre.. de mente ene tarmen var satt i klem så det hadde blitt en liten bettenelse og lillegutten lå og sparket borti.. så jeg ble sendt hjem selv om jeg fortsatt hadde smerter.. jeg fikk smertestillinede med meg og ble faktisk bra etter en dag hjemme.. og helt bra etter noen dager..

tenk at jeg kunne ha så vondt bare av en liten bettenelse.. men men sånn var det nå:S

huff dette ble langt.. men det er iallfall min historie:) håper du finner ut av det:)

Skrevet

Gallestein høres usannsynlig ut, siden levra ligger på høyre side. Men ellers hadde det vært en god ide... Hvis ikke du er en av de veldig få som har organene på feil side av kroppen da;) (veldig usannsynlig)

Men det kan være nyrestein eller noe annet med nyrene. Hvis du får feber bør du dra til legevakten. Ellers holder det nok å gå til legen i morgen. Håper smertene har gitt seg til den tid!

Mest sannsynlig er vel luftsmerter, det kan gjøre innmari vondt, sånn at det faktisk legges inn en del på sykehus pga det, fordi de har så vondt, men man ikke finner ut hva det er før etter en stund. Det er naturligvis ikke farlig, men det er jo fælt å ha så vondt, da!

God bedring!

Skrevet

glemte forresten si at jeg hadde vondt i høyre side ja;)

Skrevet

Hei du

Jeg kjenner igjen akkurat det du beskriver, samboeren min ligger for øyeblikket på sykehus med akkurat de samme symptomene og smertene.

Hun ble innlagd Torsdag forge uke, dette er Nyrestein. Det er ikke farlig for barnet men utrolig vondt !

På sykehuset vil du som oss få god behandling som er tilpasset gravide, den dårlige nyheten er at siden "vi" er gravide kan man ikke gjøre annet enn å vente på at steinen legger seg til ro eller kommer ut.

Du får bare kontakte legen din og overdrive litt slik du blir innlagd. det måtte vi gjøre !

Skrevet

Hei! Ville bare si at jeg hadde noen forferdelige, stikkende smerter i magen for et par dager siden. De kom og gikk, særlig hvis jeg trakk pusten. Høres ut som dine er konstante, så er ikke sikkert det er det samme. Mine gikk over etter en dag, så jeg slo meg til ro med at det nok var babyen som lå litt dårlig til og klemte på noen innvoller eller noe. Hehe. Vanvittig vondt hvertfall! Hør med legen din, kan være nyrestein som noen sier over her. Gallen er det nok ikke, ettersom den ligger på høyre side. Håper du finner ut av det!

Skrevet

Kan jo være nyrebekkenbetennelse...Er grisevondt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...