Luna** Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Er inne en tur fra BIM. Har termin om 10 dager. Lurer på hvordan det var dette med spedbarn og bislstoler. Vi må kjøre 6 mil, dvs ca 50 minutter i bil hjem fra sykehuset. Var det slik at bebisen ikke bør sitte i bilstol mer enn 20 minutter, ta en pause og så kjøre videre? Har sett inne på sidene til Trygg Trafikk, men var ikke så mye info der... Noen som vet?
snartmammapåny Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Leste på tryggtrafikk sine sider for en stund tilbake at man kunne kjøre et par timer med babyen i bilstolen om ikke babyen selv gav beskjed om at h*n var lei. Det var ikke nødvendig å vekke et sovende barn. Finner selvfølgelig ikke igjen dette på tt sine sider, har jo lagt helt om sidene sine... forvirrende.. Regelen om 20min er en gammle regel, og de nye bilstolene er mye bedre for babyen enn de som fantes for 10-15år siden. Kommer selvfølgelig ann på hvilken bilstol dere har, men om dere har en god en så er det nok ikke skadelig for babyen å kjøre helt hjem i en strekk om ikke babyen selv gir beskjed at dette gidder jeg ikke mer og vil ha en pause. ALT MED MÅTE, er virktig. Om dere kjører en lang tur en gang så er det nok ingen fare, derimotom dere kjører denne turen flere ganger for dag hele uka lang, så hadde man nok vært litt verre for babyen.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg fikk vetle kl elleve på kvelden og dro hjem fra sykehuset kl tre neste dag. Da hadde vi en times kjøretur foran oss. Vi kjørte hele veien uten stopp (stoppet en gang for å sjekke gutten, men uten å ta han ut av stolen). Det gikk helt fint for han sov hele veien! Så lenge knøttet sover og er fornøyd kan dere bare kjøre hele veien hjem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå