Nærmer seg 30 Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Fra jeg slutter på pillen, hvor lang tid tar det før jeg får eggløsning? Sånn ca? Har virkelig ikke anelse om hva jeg kan forvente, har gått på pillen i så mange år nå at jeg ikke vet hvordan er å ikke bruke den :-) Stemmer det at det er ca 5 dager før eggløsning og et par dager etter man har sjans til å bli gravid?
Eira2010 Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Sperm kan leve opptil 5 døgn, derfor stemmer det ganske bra at man kan bli gravid fra 5 dager før eggløsning. Egget lever ca 24 timer etter det er sluppet, slik at det beste er å ha sex dagen før og samme dag som eggløsning. (info hentet fra fertilityfriend) Har forøvrig ikke peiling på hvor lang tid det tar før man får eggløsning etter pilleslutt. Hos noen kan hormonene virke en stund etter man har sluttet på pillen, slik at det kan ta litt tid før man blir gravid, mens andre igjen opplever å bli gravid første periode etter pilleslutt. Så det varierer vel litt vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå