Gå til innhold

Til carrie85-fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang. fullamming. Bare for å oppklare for deg. Fullamming betyr ikke til 12mnd.. Du kan ikke fullamme til ungen er ett år. Dette er ikke bra for den. Ikke nok næring.. Fullamme er som jeg har skrevet, de fleste greier seg på melk til de er 3-4mnd, og flere starter da med ulik mat som passer magene til babyene. Noen klarer seg med bare melk til de er 6mnd, og det er jo flott. Det er anbefalt å fortsette å gi morsmelk opptil 2-3 år, men det ville dessverre ikke mine to.

Gjerne rett på mine feil, for jeg er ikke feilfri og kan også forstå og oppfatte ting feil. Men sjekk hvertfall opp før du gjør det...

Lykke til videre med fødsel og barseltid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, fullamming er når barnet kun får næring via morsmelk. Det anbefales at barnet fullammes til det er 6mnd (for de som klarer dette) Ellers kan man begynne med grøt osv ved 4 mnd, men det anbefales ikke tidligere enn dette. Ellers tror jeg det er ytterst få som ammer til barnet er 2-3 år, jeg er ihvertfall fornøyd hvis jeg klarer fullamming i 6mnd og deretter som ett supplement til ett års alder.. Men det er MIN oppfattning!

Skrevet

ok=) hehe.. da har jeg missforstått JM min... hehe...=) nei.. det var ikke for og "rette" på deg eller noe.. da har jeg missforstått... nei jeg hadde ikke bare gitt melk i ett år...men slik jeg forsto det på min JM.. så var full amme og amme i 12 mnd. men ok=)

da fikk vi oppklaring i det=)

lykke til videre du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...