Gå til innhold

Gleder ALLE seg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et merkelig forhold til jul. Det er jo litt tabu og ikke glede seg, spesiellt når en har barn.

Man skal jo liksom lage fine tradisjoner etc.

Noe er seff kos. Late dager, fyr på peisen osv.

Men det er noe med kjøpegalskapen. Mengder mat som skal stappes i grisen, kontoer som skal tømmes for at de som har mye, skal få mer..

Bør jeg skjerpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La vær å kjøpe så mye da?

Lag eventuelle julegaver selv, mekk hjemmelaget mat og fokusér på det å ha tid til ting.

Skrevet

Hvis du synes det er for mye pes, så velg bort en del av det som du føler ødelegger gleden. Ære være den som klarer å stå imot kjøpepresset, sier jeg bare :)

For å svare på spm ditt, så gleder jeg meg ikke ennå, av den enkle grunn at det bare er oktober ennå, men jeg kommer meg nok etterhvert ;o)

Skrevet

Gleder meg som et lite barn! Synes ikke det er så kjøpegalskap jeg da,, kjøper ikke gaver fordi jeg føler jeg MÅ, men fordi jeg vil glede de jeg er glad i og vise dem at de blir satt pris på.

Gavene er jo kun en liten del av julen...

Det er alle de koselige forberedelsene, all tiden man får sammen med venner og kjente og at alle rett og slett er mye hyggeligere og i bedre humør i høytiden :)

Jeg ELSKER jul :)

Skrevet

Ja jeg gleder meg til jul - elsker julen!

Men du; hvorfor fokusere på kjøpegalskapen, prøv heller å fokusere på å bruke tid med familien, fridager og det å være glad for det man har?

Skrevet

Nei, jeg gleder meg ikke nevneverdig til denne julen. Men, det er av personlige grunner.

Når det er sagt er gleden ved julen for meg å tilbringe tid med familien. La roen senke seg. Se på julefilmer og rett og slett ha tid til å være.

Vi har snakket om dette at vi vil prøve å fokusere på alt det koselige julen fører med seg, annet enn kun gaver.

Jobbet sammen med en klok dame engang, Hun og mannen har veldig godt betalte jobber begge to, og kunne overøst ungene med gaver. Men, de satte et "tak" på maks 500,- til begge ungene. De har virkelig klart å få barna til å fokusere på andre ting ved julen enn gaver...

De satte av tid til barna og lagde stort sett alle gavene selv. Lagde små kurver, tegnet bilder, laget album etc. Hun nektet å la pengehysteriet få ta overhånd.

Håper jeg klarer å bli noe i nærheten av denne damen..

Skrevet

Gleder meg veldig i år, ikke på grunn av gaver eller mat (oki, litt mat, men så er jeg et gravid matvrak også:P)

Gleder meg fordi jeg tilbrakte julen med svigerfamilien, utenlands, i fjor.

En hel uke med hele slekta til mannen. Det var helt grusomt for å være ærlig, jeg hatet det.

I år derimot skal vi for første gang feire jul i eget hus, som en herlig liten familie. Alle vi er glade i er hjertlig velkommen til å feire med oss.

Vi skal beholde noen av de herlige tradisjonene min mor hadde før hun døde, vi skal lege oss noen nye og ikke minst skal vi kose oss og feire jul på våre og Emblas premisser.

Bla at vi skal pakke opp gaver før hun er så overtrøtt at hun bare gråter gjennom hele gavegreien. (som hun gjorde i fjor siden svigersøs er sjefen og bestemte at julemiddagen var kl 19 og pakkene etter det, kjempefint med baby det... hurra...)

Skrevet

Jeg elsker julen .I år kommer den til å bli litt spesiell fordi farfaren min mangler.Vi feirer jul annenhvert år min og sambo sin familie.Så denne julen kommer til å merke det godt at min dyrbare farfar mangler,men kommer til å tenke masse på gode minner.

Skrevet

Ja, det er det jeg prøver på. Men syns alle rundt stresser så sinnsykt.

Hus skal vaskes fra tak til gulv, 7 sorter skal i hus, he he

Ikke lett å komme med hjemmelagede karameller i eske, når andre har kjøpt skjorta av seg.

Skrevet

å ja, gleder meg til jul eg!! er så koselig høytid!

NESTEN alle gaver lager jeg selv, så ikke mye kjøpehysteri her i gården...

å maten lager jeg selv. vi har brukt å kjøpe en halv gris, å lage juleribba selv slik da..!

Skrevet

Ja!!! Elsker jula, og gleder meg maaaaasse :-) Stresser overhodet ikke til jul, syns alt er kos.

Skrevet

Synes julen er kos, men fikk og dette pengesluket litt i halsen.

Så her kuttes det ned på gaver, mat osv osv.

Skal heller kose oss med å lage det vi har, pynte og prøve å treffe folk i adventstiden....

Heller lage pepperkaker med ungene 7 ganger enn alt det andre greiene.

Men nå har jeg vært litt for opphengt i å følge ALLE tradisjonene, og julen har vært sykt dyr, så dette er nok bre sunt på alle måter.

Og jeg kjenner nå at jeg begynner å glede meg igjen ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...