Gå til innhold

Barn nummer 3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos en fagperson som har veldig stor erfaring med babyer/barn og hun kom med følgende utsagn: "Det finnes stort sett to typer nummer 3 barn. De som godtar at de er "slått" av to eldre søsken og dermed blir veldig laid-back og rolige de er veldig sen motorisk og gjerne litt engstlige. Og så er det de som tar opp kampen fra første dag og er tøffe, racere motorisk og vil opp og frem fortest mulig". Ikke helt ordrett gjengitt dette da, men essen. Stemmer dette for dere som har 3 eller flere barn? Det stemmer med mini så langt i hvertfall, han er en racer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nr 3 er helt annerledes. Eier ikke frykt, ikke hemninger......går på enhver utfordring med dødsforakt. Tror hun kan bli litt slitsom etter hvert hehehe:)

Skrevet

Snuppa mi på 9 mndr vil gjøre som storebrødrene på 3 og 5 år...hun er høyt og lavt... og jeg er livredd...hehe

Skrevet

Hehe... Da er det vel noe i det da ja :-) Mini er bare 4,5 mnd så han kommer seg jo ikke etter dem enda, men han gjør sitt beste for å få det til, blir ikke det minste forundret om han krabber når han er 6-7 mnd, han prøver alt å sette knærene under seg og komme opp på strake armer og skyver seg bakover og rundt i ring...

Skrevet

...jeg tror det kan ha noe å si hvilken alder det er på barna. Dersom de to eldste er en del eldre enn minstemann så tror jeg de kan overbeskytte den minste. Mens dersom de er bare litt eldre, så er de mer på lik linje...forstår? (Da må minsten kjempe mer for å henge med de andre...)

Skrevet

Ja, det høres i grunnen fornuftig ut, mine to eldste er jo 3 og 5 år, så det er ikke så stor aldersforskjell.

Skrevet

Nei, nr tre er den mest vurderende av dem. Kan virkelig bite fra seg, men vurderer alle situasjonene fasinerende godt.

Stygt å si det kanskje, men tror saken her er at nr tre er den smarteste;) (ikke engstlig,normal motorisk, men tidlig på andre områder)

Slik var det i min søskenflokk og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...