Gå til innhold

Flere her med barn som er plaget med tette luftveier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 20 mnd. som er plaget. Har fått flutide/ventolin som fårebyggende.

I fjor høst/vinter gikk han kun på flutide. Da var det nok med dobbel dose i noen dager når han vart skikkelig tett.

Nå får han dobbelt med flutide og ventolin hver morgen og kveld. Blir ikke bedre. Våkner av at han hoster hver natt. Vil ikke roe seg, så blir til at han ligger i sengen med oss.

Skikkelig slitsomt når det er slik. Føler vi ikke får noe skikkelig svar fra legene heller. Sier han er så liten og de må finne ut mer. Noen som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente som er like gammel som gutten din, hun har astma. Hun har havnet inn på legevakta flere ganger med tung pust! 17. mai endte hun inn for andre gang, fikk adrenalin og beskjed om å reise på sykehuset dagen etter. Da fikk hun astma medisin: Flutide og ventolin. Det hadde allerede blitt sendt henvisning til sykehuset og de pusha på den. Var inne til utredning i august, en mandag. Lørdagen før hadde vi havna på legevakten igjen den gangen med ambulanse. På utredningen gjorde de INGENTING utenom å snakke og ta allergitest. Skikkelig skuffende! "Men hun hadde nok astma og vi måtte bare fortsette med medisinene".

Hun får dobbel flutide morgen og kveld. Ventoline når hun er tett. Er spent på hvordan vinteren blir...

Vi fikk beskjed om at siden hun ikke hadde allergier så hadde hun nok en astma hun ikke kom til å vokse av seg.

De fleste barna med astma og allergi vokste det fra seg.

Ellers så de ofte astma på små gutter som hadde foreldre som røykte.

Det var de 3 "båsene" vi fikk høre om og jenta vår gikk sannsynligvis inn i den første.

Skrevet

min nevø hadde det samme , etter 2,5 år viste det seg at han hadde en polypp i nesen som var super stor. han fikk fjernet den og er ett nytt barn. uten natteoppvåkning ,rennende øyne , hoste huler ,ingen medisin

osv..

Skrevet

To av mine er astmabarn ( ene har vokst det fra seg nå)

Det er spesielt på denne årstiden det er ille, og like viktig som medisin er det at rommet han ligger på er luftet ut ;)

Vinduet skal ikke stå oppe hele tiden, men luftes 10 minutters tid før han legger seg.

Når mine har vært slik som du beskriver sønn din nå, har vi fått Bricanyl ved siden av, det har hjulpet litt ;)

Men, det som og er - er når man møter leger som ikke helt tar det på "alvor." Fordi, det kan være annet som gjør at han blir verre og. Som melk kanskje? (min eldste ble verre av det, men han hadde melkeallergi da)

Og hostesaft kan hjelpe ( selv om mange mener dette bare er tull, så sa barnelegen til meg med min første, at hostesaft hjelper faktisk.

Og drikke vann om nattan, når kulene kommer.

Ligge høyt med hodet ( bygge opp senga ved hodet)Det kan være godt å smøre inn brystkassa med tigermalsam og ;)

Skrevet

En venninne har et barn med astma. Dette barnet brukte maxdose med astmamedisin og var fortsatt plaget. Hun har nå vært hos kiropraktor 5 ganger og har sluttet på medisiner. Bare ett tips. Kanskje verdt å prøve det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...