Gå til innhold

Kan mannen min være utro ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt teit å ta den beslutningen enda men..

Jeg har fått noen blemmer på underlivet, det klødde så trodde det var sopp, men det hjalp ikke, ringte føden igår, og hun trodde detkunnne være herpes men var ikke sikker.. så jeg skal ta kontakt med lege imorra...

Grunnen til jeg lurer, jeg har jo vært sammen med han i flere år, og har jo ikke hatt noe sånt tidligere..

Syns det er rarrt at det bare har dukket opp. (hvis det er herpes da)... når kan herpes slå ut, kan jeg ha hatt det i kroppen lenge???

Så begynte jeg plutselig å tenke, .. da må han jo har vært utro mot meg i det siste, gravid som jeg er, får helt noia..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ha blitt smittet av herpes for mange år siden selv, og hatt et lite utbrudd du ikke engang merket.. så kryper det tilbake til ryggraden og blir liggende latent til det slår ut på nytt...

Skrevet

.. og det andre utbruddet kan være sterkere en det første mange ganger. Feber og kroppsverk er ganske naturlig å få. Det samme kan være for mannen din, blitt smittet, ikke merket det..hatt et lite utbrudd når dere har hatt sex og smittet deg.

Skrevet

herpes kan slå ut flere år etter smitte.

Skrevet

Herpes kan ligge latent i kroppen i årevis før det evnt bryter ut. Ville nok vært mer skeptisk om du plutselig fikk klamydia for det smitter ummidelbart, og er mulig og bli kvitt, men det er det ikke med herpes.

Skrevet

Tar man ikke herpes-prøver på den første svangerskapskontrollen?

Skrevet

Mener å ha hørt at herpes kan ligge i latent i kroppen ganske lenge ja, og at det kun smitter når det er utbrudd. Så man kan jo dermed teoretisk sett ha vært sammen veldig lenge før partneren faktisk kan smitte en, og om det i tillegg ligger latent i egen kropp kan det jo gå lang tid fra en er smittet til første utbrudd.

Herpes i munnen (som veeeeeldig mange faktisk har, de fleste smittet i bhgalder) kan smitte til underlivet når det er utbrudd. Så man kan blir smittet gjennom oralsex også.

Så ville ikke sånn uten videre anta at mannen din har vært utro =)

Skrevet

herpes ligger latent i kroppen det kan til og med vær emed født, ikke trekk for steke beslutninger.. hehe

og man trenger ikke ha utbrudd i det hele tatt selv om man har det:)

uff ikk emeningen å virke slem:)

Skrevet

Det du beskriver ligner litt på noe søsteren min opplevde da hun gikk gravid med ene sin.

Hun også trodde det verste, men det viste seg at det bare var en slags ansamlig av Blod/veske ting(husker ikke i farten), men iallefall hadde det med at babyen presset på underlivet.

Altså ikke noe farlig i noen forstand.

Så vent å se hva legen din sier du!

Skrevet

De fleste får et ganske kraftig utbrudd etter en ukes tid, etter smitte.

Men en del er smittet, uten å få symptomer. Men de kan smitte andre.

I perioder med dårlig immunforsvar, kan utbruddet bli sterkere.

Umulig å si om partneren din har vært utro. Men er det

herpes du har, tror ikke jeg på teorien om at du har hatt det i mange år. De fleste får utbrudd under graviditet bl.a

Skrevet

Mamma´n til A og F

Hva mener du ? At hvis det er herpes jeg har, så har jeg blitt smittet ganske nylig da? mener du.. må ha det inn med teskje er ja...

Skrevet

Dere som har hatt det.. åssen er det det ser ut egentlig..??klør det?

Skrevet

Det var da voldsomt så oppsatte alle var på at du skulle ha herpes da, det er faktisk ganske så usannsynlig mener nå jeg.

Det har nok heller en langt mer uskyldig årsak enn som så!

Skrevet

Har ingen grunn til å tro at du har herpes. Blemmer kan være så mangt. Men hvis du får påvist herpes, vil jeg tro det er veldig sannsynlig du har fått det nylig.

Skrevet

Seriøst ?? Kan du utdype det litt... da må jo han ha vært garantert utro ?? (så lenge jeg vet jeg ikke har det, og hvis som sagt det er herpes dette her )

Skrevet

det er bare tull... hvis det er herpes trenger du ikke være smittet nå nylig. virker som folk vil at mannen skal være utro, virker nesten som du vil det selv, ikek vondt ment

du kan ha herpes kjempe lenge trenge ikek være utrbudd et helt liv selv om man er smittet, og herpes smitter bare når det er utbrudd, eller ved blod overførsel elle rved feks fødsel.

tror du skal vente med å høre hva legen sier før man treke rno besluttnig.. legg inn ny tråd i morgen;)

jeg er nysgjerrig:D

Skrevet

Helene'sMamma

Takk for svar..

Selfølgelig vil jeg ikke tro han er utro.. men når jeg går gravid, blir jeg litt sånn lett bekymret for ting.. har ingen grunn til å tro når han skulle vært utro, han jobber mye, og utenom det er vi sammen hele tiden...

men men.. skal ringe lege imorra, så får jeg se hva som skjer..

Håper jeg får time fort, fordi det klør noe jævlig.. blir gal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...