EnUndreneMor Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 nå la jeg tulla mi og hun hadde egentlig sovnet ved puppen og da la jeg henne, så våknet hun å da lot jeg henne ''skrike'' seg i søvn, tok 15 min før hun sovnet, hun er snart 5mnd og har egentlig brukt å lagt seg i åtte tiden, men nå har rutinen kommet litt ut.. og i går sovnet hun ikke før 23 og samme dagen før, vil gjerne ha litt tid ''for meg selv'' på kvelden om dere skjønner:) så lot henne gråte fra kl 21 til 2115 ca.. uff har så dårlig samvittighet. stakkars nurket mitt
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Nei du er ingen dårlig mor av den grunn
☆Pacific sunset☆ Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Nei du er ikke en dårlig mamma!!! Men: når det gjelder "skrikekuren" trodde jeg ikke man skulle begynne med det så tidlig som 5 mnd? IKKE misforstå meg altså! Når poden var nærmere 8-9 mnd begynt vi med det, nå er 2. mann 5 mnd og vi har ikke begynt med "skrikekur". Men nå vet ikke jeg "fasiten " her altså, så det er mye mulig vi har gjort feil og.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Kommer litt an på om du lot henen ligge alene i 15 min og hylskrike eller om du satt med henne liksom. Ikke at man nødvendigvis er dårlig mor i det første tilfellet heller, men jeg synes ikke noe om å la små babyer/barn hyle alene på rommet. Å sitte med dem er noe helt annet, det er ofte nødvednig for å lære dem å sovne selv til slutt, at de gråter i sengen, men man er der med dem og lar dem føle trygghet selv om en ikke tar dem opp.
EnUndreneMor Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2007 så klart... men er bare at mitt lille nurk begynner å leke da og tulle så da sovner hun aldri.. hehe uff a meg.. hva er det jeg har gjort:( får prøve det i morgen da. men hun har alltid sovnet til samme tidspunkt omtrent hver dag siden hun ble født, så måtte jeg bare gjøre noe..
☆Pacific sunset☆ Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Slapp helt av Men sitt hos henne og ro henne ned uten å snakke, bare stryk og la henne vite at du er der.
EnUndreneMor Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2007 tusen takk:) blir nesten på gråten jeg:(
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Det går nok helt fint :-) Du kan jo evt lytte til gråten hennes også om hun roer seg dårlig med deg på rommet. La henne være så lenge det bare er sutring, men gå inn med en gang hun gråter skikkelig, roe henne ned og så gå ut igjen, lytte til gråten, gråter hun litt, men roer seg ned igjen selv innen 10 sekunder så vent litt, roer hun seg ikke så gå inn osv. Er slik vi har gjort det med våres når de skulle venne seg til å sovne på egenhånd om kvelden og avvennes med nattmat om natten.
Dailis Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Du kan jo gå inn og ut av rommet. Jeg har pleid å gå inn, legge barnet ned, stryke over hodet og si det er natta før jeg går ut igjen. Jeg har og holdt på med noe i naborommet så barnet hører meg hele tiden, men gått hyppig inn. Har ikke tatt mange minuttene, og tatt en dag eller to. Sitte ved sengen har ikke fungert her i huset, men barn er forskjellige. Jeg har vel ventet til barnet er godt passert et halvt år da jeg fikk anbefalt det, men jeg vet ikke hva slags råd som er gjeldende nå. Du kjenner vel og ditt barns gråt, og kan vurdere utifra det om det er riktig å gjøre det eller ikke.
EnUndreneMor Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2007 uff hun hadde gulpet uttover:( åååå samvitttigheten min
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Det er ikke noe du kan gjøre noe med nå uansett! Vi har alle lov å trå feil noen ganger, jeg har trådd feil mange ganger og kommer nok til å gjøre det igjen, du også, nesten garantert, men man lærer av det frem til neste ting man gjør galt ;-) Det viktigste er jo at man generelt over prøver å være dne beste mammaen man bare kan, barn er robuste, de tåler at vi foreldre ikke er perfekte!
☆Pacific sunset☆ Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 En annen ting: babyer skifter ofte søvnmønster i den alderen der! Og det kan jo være flere grunner til at hun gråter: at hun er varm/kald, må rape, magevondt, våt bleie etc. Men som flere her nevner så kjenner du din babys gråt best - er det sutring kan hun nok ligge litt (kan jo være hun er selskapssyk) men gråter hun skikkelig må du ordne opp Dette går bra
EnUndreneMor Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. oktober 2007 tusen takk.. viste seg når jeg gikk inn at hun hadde gulpet litt.. uff a meg.. men som sagt over her, man feiler og lærer av det, og jeg syns da selv je er en god mor, bare ikek når jeg må hre på gråten:( jeg leker dagen lang. bysser og skifter tusen bleier om dagen.. og om jeg da ''driter'' meg ut en gang så kan jeg vel ikke være dårlig mor, bare pga det??
Honningmelon Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Selvfølgelig er du ikke det. Du kommer til å gjøre mange ting fremover som du kommer til å lure på om var riktig eller ikke, og få dårlig samvittighet. Den dårlige samvittigheten kommer samtidig som du blir mor :-)
EnUndreneMor Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. oktober 2007 tusen takk:D første barnet er alltid prøvekanin har jeg hørt;) huff men greit å ha dårligsamvittighet oxo da:) hadde kanskje vært umenneskelig å ikek ha det:D hehe tusen takk alle sammen dere har roet meg veldig med gode ord:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå