Mor til en stor og en liten Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Hvor langt på vei var du da du ble satt igang og hvorfor? Altså hvor alvorlig var din svangerskapsforgiftning? Jeg har svangerskapsforgiftning og har begynt å gå ca. hver 3.de dag til kontroller. Er 39+5 idag. Begynner å bli skikkelig lei av jo-jo blodtrykk og proteiner i urinen og ikke minst elefantføttene mine som jeg knapt får sko på..... Skal på ny kontroll imorgen og håper de kan svare på om jeg vil bli igangsatt snart eller om de kan gjøre noe annet (stripping, akupunktur) for å få fortgang i fødselen...... Skal føde på Riksen.
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg hadde termin 10.febr. Like etter jul steg blodtrykket og jeg fikk litt protein i urinen. Ødem 2 da. Ble sykmeldt. Måtte helst ligge helt i ro og ikke gjøre noen verdens ting. Var ofte inne på kontroll siden det var siste mnd. Siste par ukene før termin ble jeg sjekket annenhver dag og ble gjort oppmerksom på symptomer jeg måtte være på vakt for. Hadde begynnende svangerskapsforgiftning. Så steg BT mer og fikk veeldig mye vann, ødem 3, Undertrykket var oppe i 95/100. 75 til vanlig, Ble sendt til sykehuset hvor de tok blodprøver som bekreftet svangerskapsforg. Ble innlagt og prøvd i gangsatt ved at de tok hinnene, funket ikke, fikk stikkpille, og 22.30 startet det hele. Gutten var ute 0352, dette var 7febr, så bare like før termin. Hos meg var de mest opptatt av at bt hadde steget mye og vann i kroppen. Fikk ikke lov å røre meg på sykehuset heller, de tok det ganske alvorlig. I papirene står det begynnende svangerskapsforgiftning, pre-eklampsi. Jeg fødte på Lillehammer. Håpe du får et godt svar i morgen da..
Mor til en stor og en liten Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg ligger på 2-3 og 3 på ødemer samt at blodtrykket til tider er oppe i 140/ 90-95, men de har ikke villet gjøre noe enda sålenge blodprøvene er fine og babyen har det bra i magen..... Har nå konstant proteiner i urinen også.... Håper legen kan vurdere å ikke la meg gå så lenge slik nå. Er mye dårlig også og ikke minst drita lei, for å si det mildt ;-) Svangerskapsdiabetes oppå det hele også.... Tusen takk for svar :-)
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Bare hyggelig.. Godt at du blir tatt godt vare på da. Glemte å skrive i sted at bt var oppe i 110 på sykehuset... Forstår veeldig godt a du er lei... Men uansett er det ikke lenge til nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå