Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanskelig? ser for meg den gloheite massa jeg da. er det så ille?

hva slags utstyr trenger man egentlig? er det mye ekstradingser man må ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panduro har en startpakke, eller hadde i hvertfall, så må en kjøpe sukker og druesukker i tillegg.

Det er i grunnen ikke så vanskelig å lage dropsene i seg selv, massen er varm ja, men du skal ikke ta i den før den har avkjølt seg bitte litt. Det som jeg synes var mest vanskelig var å få dem til å se fine ut, de ble helt rare og klumpete, hehe... Men smakte kjempegodt da! Men, det må være sagt, jeg hadde aldri laget drops sammen med unger på under skolealder, for man må være kjapp og det ER varmt, utholdig varmt for en voksen, men litt for varmt for et lite barn. Er noen år siden sist jeg har gjort dette da, men husker vi laget endel drops en periode.

Skrevet

hehe oki. da tror jeg at jeg skal vente noen år med den ideen:) er så kløne på sånne ting at jeg har trøbbel nok med å være rask nok til å skille de brente mandlene og når moa bare er tre så er det vel like greit å la det ligge:)

Skrevet

jeghar brukt å lage drops til jul. er kjempe enkelt, kjøp panduro start pakke så er alt med..

oxo klipper du di bare annhver gang på langs og tvers om du skjønner

|_|_|_ <---- prøvde vise på tegn.. haha

og hvis du bruker feta ost i maten.. di 8kanta glassa er supre til å ha dropps i.. kan du ta litt tøy på lokket og ta ett rødt bånd rund så blir di kjempe stilige å gi bort oxo..

eller så an du kjøpe glass maling i tillegg så kan du skrive god jul på osv osv..

bare forslag da:D

Skrevet

Ja jeg ville ikke laget drops med min 3 åring i hvertfall, da skulle jeg i så fall være veldig dreven først! Min mann og jeg laget sammen en 7-8 ganger og vi var helt stresset begge to fordi vi måtte være så kjapp, følge med på termometeret når det kokte opp, blande i farge, dele den opp, vri og sno før det stivent, klippe opp osv...phu, blir helt svett bare jeg mimrer om det jo, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...